Szabad sajtót követel a kecskeméti ellenzék

0
Hirdetés

Március 15. előestéjén, utalva a 12 pont első pontjára: szabad sajtót követelt a kecskeméti ellenzék. Három helyen tartottak flashmobot: a Gong Rádiónál, a KTV-nél és a Petőfi Népe szerkesztőségénél.

A rádiónál lufikkal engedték a magasba a Szabad sajtót! feliratú táblát. Éppen azokhoz az ablakokhoz, amelyeknél a rádió munkatársai dolgoznak. Egyikőjük hazafelé menet elmondta, hogy pontosan “céloztak”, látták a feliratot. Közben egy hasonló feliratú molinót is kifeszítettek a körforgalomnál.

Hirdetés

A televíziónál a városháza közelsége miatt ( mint mondták, arra is vonatkozik a felszólításuk ), a két épület közé tették ki a molinót, a sötétedés kezdete miatt pedig néhány mécsest is gyújtottak.

A Petőfi Népénél volt a legizgalmasabb az akció. Itt ugyanis éppen szerkesztőségi mulatságot tartottak, amiről persze az aktivisták nem tudhattak. Az egyik munkatárs lehívta Ökrös Csaba főszerkesztőt, aki meg is jelent a csapatnál, amely akkor már mécsesekkel kezdte kirakni a Szabad sajtót! szöveget az épület elé. A főszerkesztő megkérdezte, mit csinálnak és kedvesen elbeszélgetett a jelenlévőkkel.

Az már más tészta, hogy mondandójával nem aratott nagy szimpátiát. Ugyanis azt kérték tőle számon, hogy mi alapján szűrik a híreket, és, hogy miért nem szerepelnek az ellenzékiek gyakrabban a hasábokon vagy az online felületen. Ökrös Csaba erre azt felelte, hogy senki nem szól bele a szerkesztésbe, mindent megírhatnak, ami hírértékű. Majd egy későbbi kérdésre azt válaszolta, hogy ez az ellenzéki akció nem lesz benne az újságban, mert miért lenne hír néhány gyertya meggyújtása? Ezen a helyszínen ott volt Tordai Bence, a Párbeszéd országgyűlési képviselője is, aki azt mondta Ökrösnek, hogy mint főszerkesztő maga is felelős azért, amilyen állapotok uralkodnak a sajtóban és az egész országban. Azt is leszögezte, hogy téved a főszerkesztő ha azt hiszi, hogy a mostani lapért aggódnak. Sokkal inkább azért az újságért, ami egykor a Petőfi Népe volt.  Amúgy igazán megengedő volt a főszerkesztő, hiszen felőle maradhattak volna a mécsesek az épület előtt, azonban a résztvevők elvitték azokat, nehogy tűz keletkezzen, és a viaszt is igyekeztek minél jobban feltakarítani. A molinókat azonban itt is, mint a többi helyszínen, ott hagyták.

A Kecskeméti Televízió fenntartója az önkormányzat. Ma már égisze alatt fut a Hírszolgáltató Divízió, amelybe a hiros.hu és a Kecskeméti Lapok tartozik még. A KTV egyébként nem csak önkormányzati támogatásból működik. Az MTVA-val kötött szerződés szerint bedolgoznak például az M1 híradóba is, így a csaknem 100 milliárd forint közpénzből működő MTVA forintjaiból is jut a Kecskeméti Televíziónak.

A baon.hu és a Petőfi Népe a Mediaworks kiadón keresztül ahhoz a médiaalapítványhoz tartozik ( Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány ), amelyet a kormány nemzetstratégiai jelentőségűvé nyilvánított, és amelybe lényegében az összes olyan sajtóterméket tömörítették, amely baráti viszonyban áll a kormánnyal. A megyei lapok jó része Mészáros Lőrinchez kötődik, és halála előtt Andy Vajna is a piac meghatározó szereplője volt.

Mészáros Lőrinc a Gong Rádiónál is feltűnt egy rövid ideig mint tulajdonos, azonban a Gazdasági és Versenyhivatal is túlzónak gondolta, hogy a megyei lap és a rádió is egy kézben legyen, ezért el kellett adnia. Annak a Szíjj Lászlónak az érdekeltségébe került, akiről az Átlátszó megírta: a tiszakécskei vállalkozó a Nemzeti Együttműködés Rendszerének egyik fontos üzleti szereplője, és aki Mészáros Lőrinccel közösen alapított építőcéget Bulgáriában. Ma már a Gong Rádió is a korábban említett médiaalapítvány részese.

A kecskeméti ellenzék az elmúlt években többször is nehezményezte, hogy túlzottan egyhangú a helyi sajtóban a tájékoztatás.

500 Ft1000 Ft3000 Ft