Az EP-kampány során nagyrészt ugyanarról írtak álhír- és propagandaoldalak

0
forrás: www.thebluediamondgallery.com

45 Facebook-oldal összesen 2468 bejegyzését elemezte három politikai elemzőcég, a magyar Political Capital, a szlovák Globsec Policy Institute és a cseh Prague Security Studies Institute április 10. és május 10. között, hogy arra jussanak:

“Magyarországon a kormány által irányított média és a Kreml-barát álhír- és propagandaoldalak üzeneteiket és tartalmukat tekintve erős átfedést mutattak az európai parlamenti választás kampányának időszakában.”A vizsgált oldalak közé egyrészt a magyar kormánymédia több kiadványa – például a hirado.hu, a Pesti Srácok, az Origo vagy a Tv2 – másrészt olyan fb-oldalak kerültek be, “amelyek a Facebookon a legtöbb cikket publikálták és/vagy a legnagyobb közönséggel (legtöbb követővel) rendelkeznek, továbbá a migrációval, az Európai Unióval és Oroszországgal kapcsolatban rendszeresen terjesztenek egyértelműen dezinformációs tartalmakat.”

A kutatók azt vizsgálták, hogy “az egyes pártok és témák, illetve az Európai Unióval kapcsolatos információk milyen narratívák keretében jelennek meg az EP-kampányban. “

A Political Capital első megállapítása az, hogy a vizsgált időszakban Magyarországon zajlott a legintenzívebb dezinformációs kampány, mert “Magyarországon az EU-ban szinte egyedülálló módon a kormány által irányított mainstream média is rendszeresen közöl dezinformációs tartalmakat.”

Azt azonban nem említették, hogy máshol mennyire volt intenzív a dezinformáció és ehhez hogyan aránylik a hazai.

A Fidesz az alternatív híroldalakon is a magyarok és az európai kereszténység védelmezőjeként tűnt fel.

A tanulmány megállaptíja, hogy:

“Az alternatív és a kormány által irányított média pártpolitikai üzenetei, szóhasználatukat tekintve is jelentős átfedést mutattak – mintha csak egy helyen íródtak volna ezek a szövegek. Ebből a szempontból tehát a kormányzati kommunikációs gépezetet és a Kreml-közeli alternatív dezinformációs hálózatot Magyarországon nem lehet szétválasztani.”

via 444.hu