Pénzbüntetést kapott a köztévé

0
pixabay.com
Hirdetés

A Nemzeti Választási Bizottság keddi határozata szerint a köztévé csatornáit működtető Duna Médiaszolgáltató Zrt. megsértette a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló törvényt, amikor múlt szombaton, a Fradi-Újpest bajnoki meccs félidejében leadott egyperces villámhíradójában jogosulatlanul tette közzé a Fidesz politikai reklámját.

Kapcsolódó anyagunk a témában:

Szintet lépett a propaganda: Fidesz reklám a köztévé híradójában

A Nemzeti Választási Bizottság a jogsértőt kötelezi, hogy határozatot annak közlésétől számított három napon belül a „Hírek egy percben” műsor során tegye közzé. Valamint 745 ezer forintos bírságot is fizetnie kell.

Hirdetés

A fideszes kampányfilm leadása miatt a DK-s Czeglédy Csaba, az MSZP, az LMP, a Párbeszéd és egy magánszemély nyújtott be kifogást, amiben jelezték, hogy a Fidesz által készített reklámfilmet a köztévé műsorvezetője is a Fidesz kampányfilmjének nevezte, ami a választópolgárokat arra igyekszik mozgósítani, hogy a májusi EP-választáson szavazzanak a Fideszre.

A kifogásokkal szemben a köztévé azzal védekezett, hogy „a kifogásolt műsorszám nem a Fidesz kampányvideóját közvetítette, hanem azt képi illusztrációként felhasználva a kampányfilm képi anyagát felhasználva adott tájékoztatást hang nélkül, a kampányfilmet csak részben felhasználva. Ennek igazolásául előadta, hogy amíg a Fidesz kampányvideója 37 másodperc időtartamú addig a kifogásban foglalt hírműsorban szereplő tájékoztatás ténylegesen 22 másodperc hosszúságú. A kampányfilm egy részének hírműsorban történő felhasználását a szerkesztői szabadsággal indokolta.” És egyébként szerintük a híranyag nem minősül politikai hirdetésnek.

A közszolgálati média 92,6 milliárd adózói forintból gazdálkodhat 2019-ben.

via 444.hu

500 Ft1000 Ft3000 Ft