Olvasónk írta: Turisztika az Alföldön, avagy a szomszédok rétjén legelészve

0
facebook.com/kecskemetmegyeijoguvaros

„Górcső alá vettük Békéscsaba, Szeged és Szolnok stratégiáját és turisztikai kínálatát. S bár nem csak ezen lehet lemérni az ágazat sikerességét, a KSH alapján megvizsgáltuk települések és Kecskemét szálláshelyeink vendégforgalmi adatait is… – így kezdődik a hiros.hu augusztus 10., szombat kora délutáni írása.

Többszöri olvasás után sem tudni ugyan, hogy milyen megfontolás vezette a hétvégén sem lankadó szorgalmú „szerket” írásának közzétételére, hacsak nem a néhány nap múlva kezdődő Hírös 7 Fesztiválnak akar megágyazni a szemlézés. Amúgy igen csak elismerésre méltó a ki nem mondott vagy szemérmes, de egyre nyilvánvalóbb törekvés: Kecskemét város egyre feltűnőbben hiányzó turisztikai és ehhez kapcsolódó marketing koncepciójának kérdése, annak elodázhatatlan ügye. Ezt pedzette a minap szintén az önkormányzati sajtó elektronikus hasábjain megjelent körkép a Kodály-brand mint lehetséges és kiemelt városmarketinget képző elem kezeléséről, művészeti életünk nem csak széplelkű munkásai, hanem problémákra érzékeny szervezői és tapasztalt személyiségei megszólaltatásával.

A mostani „körkép” tanulsága számunkra lesújtó: a fenti három városnak minden olyan eszköze rendelkezésre áll, amely egy ilyen, a hazai turizmusban valamennyire, de még mindig nem kellően fajsúlyos szerepet játszó nagy régió megyeszékhelyeit illeti, kivéve Kecskemét! Hogy a nem csak zsebdossziéknak szóló koncepció (vagy változatok) városunk esetében mikor születik meg, kérdés.

Nem nagy merészség megkockáztatni, hogy egy ősztől újonnan felálló testület megbízásán múlik. Bár az is lehet, hogy a város által évekkel ezelőtt megalapított, főtéri bejegyzéssel működő, éves költségvetés szerint javadalmazott és legutóbb is tőkeemelt turisztikai cég, a Hírös Város Turisztikai Központ működtetői együtt, vagy külön már rég elkészítették ezeket, csak a nagy zajt és port vert „poligon kecske-sztori” elvehette néhányak kedvét vagy bátorságát, ki tudja? Mi, helybeli olvasók és a sokszor és sokat emlegetett befogadó város lakói tehát kiváncsian várjuk a „szép idegent”. De Kecskemét helyett jól menedzselt látványaival és összefogott terveivel inkább halljuk Bugac, Ópusztaszer, Kiskunhalas, Kiskunmajsa, vagy Szank vendégbarát híreit, hirdetéseit, aktív propagandájukat.

Végezetül mi most csak annyit tehettünk, hogy magunk is próbáltuk ténylegesen górcső alá venni az apropóul szolgáló cikk végén szereplő elmosódott, és így annak nehezen értelmezhető grafikonjait. De ne legyünk igazságtalanok, mert a jó öreg házi nagyítónk révén azért fölfedezhettük, hogy Kecskemét – jelentősen az elmúlt tíz évben ugyan nem bővült – szálláshelyeinek foglaltsága igen jelentős lett. Amelyből többek között az következik, s a helyi szervezők jól tudják, hogy több, jóval több minőségi, de többféle kategóriás szálláshely és komplex kulturális-gasztronómiai szolgáltatásra van szükség. Amely jövedelemmel jár, jövedelmet generál, az itthoni vállalkozók szélesebb rétege számára is.