fbpx
13.4 C
Kecskemét
2024. március 28., csütörtök

FRISS HÍREK

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne. Hogy felmérjük, jó úton járunk-e, időről időre a szakmai visszajelzések mellett olvasóink véleményének kikérését is fontosnak tartjuk. Legutóbb 2021-ben volt olvasói kérdőívünk, itt az idő újra konzultálni! Köszönjük!

Negyedére esett vissza az utasok száma a gyorsított IC-ken

- Advertisement -

Ahogyan várható volt, rengeteg utas járt rosszul a valós fejlesztést nélkülöző Patyomkin-menetrend bevezetésével a Budapest–Szeged vasútvonalon, ezt immár az elmúlt két hónap utasforgalmi adatai is alátámasztják – írja a Közlekedő Tömeg.

Az általuk végzett számlálások alapján a korábbi utasok háromnegyedének nem felelnek meg a két végállomás között nem megálló vonatok, így ők kénytelenek más, számukra nem ideális időpontban közlekedő és ráadásul lassabban célba érő járatokkal utazni. A pontos részletek megismerése érdekében közérdekű adatigényléssel fordulak a hibás koncepciót elrendelő Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz, hogy kiderüljön: hány utas járt rosszabbul, mennyien nem választják többé a vasutat, valamint a kieső viteldíjbevétel és a többlet üzemeltetési költség fejében mennyibe került mindeme rombolás az adófizetőknek.

Mint a 2019 decemberi menetrendváltozás előtti hetekben megírtuk, példátlan rombolás volt készülőben a sok év óta jól működő, megbízható és sűrű (óránkénti) vonatközlekedést kínáló integrált ütemes menetrendben Budapest, Szeged és a közbeeső városok, térségek között. Megérthetetlen és elfogadhatatlan presztízsszempontok alapján, a vasúti infrastruktúra korlátai miatt valós fejlesztést nem eredményező módon napi négy vonat közbenső megállásait a látszólagos gyorsaság érdekében törölték. Emiatt viszont számos más vonat többlet várakozásra, így lassabb haladásra kényszerült, több tucat, a korábbi menetrendben biztosított vasúti csatlakozás, valamint jelentős számban közvetlen utazási lehetőségek vesztek el, összességében messze rosszabb szolgáltatást eredményezve. Az ámokfutástól sem a várható negatív hatások, sem az utasok, illetve kormánypárti és ellenzéki önkormányzati vezetők és országgyűlési képviselők egyöntetű tiltakozása nem tántorította el a minisztériumot, annyira eltökéltek voltak a Patyomkin-menetrend bevezetésében.

Hasonló cikkünk:  Megszülettek az elsőfokú ítéletek a Fenyő gyilkosság ügyében

A két hónapja gyűlő tapasztalatok pontosan alátámasztják a várakozásokat: naponta több száz utas tűnt el a meg nem álló vonatokról, és keresett más utazási lehetőséget – jobb esetben korábban vagy később induló, lassabb vonatot. Például a péntek és vasárnap délutáni csúcsidőszakban a kirakat IC-n mintegy 100-130 fő utazik, míg az ugyanezen idősávban közlekedő rendes IC-ken 400-600 fő. Munkanapokon a kirakatvonatok utasszáma nem ritkán mindössze 30-40 fő. Hasonló visszaesés tapasztalható a törölt megállások részbeni pótlására bevezetett Kőbánya-Kispest–Kecskemét vonatokon is, míg a kapcsolódó Kiskunfélegyháza–Szentes és Kiskunfélegyháza–Kiskunhalas vonalak egyes vonatai lényegében kiürültek a fővonali csatlakozás elvesztése következtében. Ugyancsak nem meglepetés, hogy eközben a Szeged és Budapest között utazók száma – érdemi kínálatfejlesztés híján – nem változott, vagyis az intézkedés a hivatalosan kommunikált céljában is kudarcot vallott.

A minisztériumtól választ vártak arra, pontosan hány utas és milyen mértékben nyert és veszített az új menetrenddel, és mindez hogyan befolyásolta a vasút bevételeit és költségeit. Szeretnék elérni, hogy a következmények és a felelősség mindenki számára világosak legyenek, ha már józan észre és jóérzésére a döntéshozók részéről nem lehetett számítani az ügyben.

Jó lesz ez, majd megszokják! – mondta a kalauz az új gyorsvonatra érkezőknek

 

- Advertisement -

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne. Hogy felmérjük, jó úton járunk-e, időről időre a szakmai visszajelzések mellett olvasóink véleményének kikérését is fontosnak tartjuk. Legutóbb 2021-ben volt olvasói kérdőívünk, itt az idő újra konzultálni! Köszönjük!

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Bemutatták a Szövetség a Hírös Városért Egyesület polgármesterjelöltjét és az egyéni indulókat

Hivatalosan is bemutatta – egy választókerület kivételével, ahol még tárgyalások folynak – a Szövetség a Hírös Városért Egyesület a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...