fbpx
13.4 C
Kecskemét
2021. október 18., hétfő
KecsUPKiemelt HírA tiltakozások hatására marad a Kecskemét–Lakitelek–Szolnok vasútvonal

Friss hírek

Friss hírek

A Bányai Júlia Gimnáziumban mától kötelező a maszkhasználat a diákok és a pedagógusok védelmében 

Elrendelték a mai naptól a kötelező maszkhasználatot a Bányai Júlia Gimnáziumban. Az intézkedést a járványhelyzet alakulása, a Magyar Tudományos Akadémia és több virológus ajánlása...

Egyre többen mennek azonnal külföldre érettségi után

Az elmúlt években kitartóan emelkedőben van az érettségi után azonnal külföldre távozó magyar diákok aránya. Ez jellemzően az elitgimnáziumok végzettjeit érinti. Nem biztos ugyanakkor,...

A tiltakozások hatására marad a Kecskemét–Lakitelek–Szolnok vasútvonal

Augusztus 1-jétől újra a régi rendben közlekedik a Kecskemét-Lakitelek-Szolnok (145-ös számú) vonal, ahol június 6-a óta „ideiglenes járványügyi menetrend” volt érvényben – jelentette be a Magyar Államvasutak (MÁV).

Tarlós-terv: vasúti szárnyvonalak bezárása

34 működő vasútvonalon látta indokoltnak a közlekedéspolitikáért felelős Innovációs és Technológiai Minisztérium május-júniusban, hogy a koronavírus-járvány ideje alatt lecsökkent utasszámra hivatkozva drasztikus járatritkítást hajtson végre. 

Az érintett vasútvonalak térképe (Kép: Közlekedő Tömeg, Commons.wikimedia.org)

A Tarlós-tervként is ismert szárnyvonalbezárás politikailag is érzékeny pontot érint, mivel az MSZP‒SZDSZ-kormány alatt a Fidesz még ellenezte a járatritkítást, majd amikor kormányra kerültek, több vonalon vissza is állították a személyforgalmat.

Az ITM lépése ellen, amelynek következtében sok vonalon az elmúlt másfél hónapban nem közlekedett több napi egy vonatnál, országszerte tiltakozásba kezdtek szakmai szervezetek, az érintett települések polgármesterei, országgyűlési képviselői, és az utazóközönség tagjai. 

Hogy a minisztérium, mint a hazai közösségi közlekedési szolgáltatások megrendelője, éppen a felsorolt tíz vonalon döntött most a ritkított menetrend visszavonásáról, sokak szerint egyértelművé teszi, hogy a tiltakozás hatására visszakoznak. A járatritkítás elleni leghangosabb tiltakozók között volt például Ormai István, Nagyatád polgármestere, Csach Gábor, Balassagyarmat fideszes polgármestere és Balla Mihály, Nógrád megye fideszes országgyűlési képviselője is, írja hosszabban a 444.hu

Hasonló cikkünk:  Két alpolgármester adott át két padot a vasútkertben

Mindegyik érintett vonal a visszaállított 10 vasútvonalak között van.

Az érintett tíz vonal, ami marad a régiben:

  • a Zalaegerszeg–Bajánsenye–Őrihódos (25-ös számú),
  • a Nagyatád–Somogyszob (38-as),
  • a Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc (60-as),
  • a Vác–Nagyoroszi–Balassagyarmat (75-ös),
  • a Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as),
  • a Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es),
  • a Karcag–Tiszafüred (103-as),
  • a Debrecen–Tiszalök (109-es),
  • a Mezőtúr–Szarvas–Mezőhegyes (125-ös),
  • és a Kecskemét–Lakitelek–Szolnok (145-ös számú)

Fónagy Fideszes képviselő nem mondott le a járatritkítás tervéről

Hogy mi lesz a többi 24 – a szakértők szerint a mostani menetrenddel halálra ítélt – mellékvonallal, azt egyelőre nem látni. Fónagy János, nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár, aki a 444.hu információi szerint a kormány elé terjesztette a járatritkítás tervét, azonban továbbra is védi az intézkedést. Ragaszkodott hozzá, hogy maradjanak olyan vonalak, amelyek leépítését konzekvensen végigviszi a kormányzat.

 

Június 6-án elkezdődik a járatritkítás a vasúti mellékvonalakon

Augusztus 1-jétől újra a régi rendben közlekedik a Kecskemét-Lakitelek-Szolnok (145-ös számú) vonal, ahol június 6-a óta „ideiglenes járványügyi menetrend” volt érvényben – jelentette be a Magyar Államvasutak (MÁV).

Hasonló cikkünk:  A SZITEP ügyvezetője megtöri a csendet a szabadszállási laktanya ügyében – 10 éve nem válaszol az önkormányzat

Tarlós-terv: vasúti szárnyvonalak bezárása

34 működő vasútvonalon látta indokoltnak a közlekedéspolitikáért felelős Innovációs és Technológiai Minisztérium május-júniusban, hogy a koronavírus-járvány ideje alatt lecsökkent utasszámra hivatkozva drasztikus járatritkítást hajtson végre. 

Az érintett vasútvonalak térképe (Kép: Közlekedő Tömeg, Commons.wikimedia.org)

A Tarlós-tervként is ismert szárnyvonalbezárás politikailag is érzékeny pontot érint, mivel az MSZP‒SZDSZ-kormány alatt a Fidesz még ellenezte a járatritkítást, majd amikor kormányra kerültek, több vonalon vissza is állították a személyforgalmat.

Az ITM lépése ellen, amelynek következtében sok vonalon az elmúlt másfél hónapban nem közlekedett több napi egy vonatnál, országszerte tiltakozásba kezdtek szakmai szervezetek, az érintett települések polgármesterei, országgyűlési képviselői, és az utazóközönség tagjai. 

Hogy a minisztérium, mint a hazai közösségi közlekedési szolgáltatások megrendelője, éppen a felsorolt tíz vonalon döntött most a ritkított menetrend visszavonásáról, sokak szerint egyértelművé teszi, hogy a tiltakozás hatására visszakoznak. A járatritkítás elleni leghangosabb tiltakozók között volt például Ormai István, Nagyatád polgármestere, Csach Gábor, Balassagyarmat fideszes polgármestere és Balla Mihály, Nógrád megye fideszes országgyűlési képviselője is, írja hosszabban a 444.hu

Hasonló cikkünk:  Két alpolgármester adott át két padot a vasútkertben

Mindegyik érintett vonal a visszaállított 10 vasútvonalak között van.

Az érintett tíz vonal, ami marad a régiben:

  • a Zalaegerszeg–Bajánsenye–Őrihódos (25-ös számú),
  • a Nagyatád–Somogyszob (38-as),
  • a Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc (60-as),
  • a Vác–Nagyoroszi–Balassagyarmat (75-ös),
  • a Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as),
  • a Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es),
  • a Karcag–Tiszafüred (103-as),
  • a Debrecen–Tiszalök (109-es),
  • a Mezőtúr–Szarvas–Mezőhegyes (125-ös),
  • és a Kecskemét–Lakitelek–Szolnok (145-ös számú)

Fónagy Fideszes képviselő nem mondott le a járatritkítás tervéről

Hogy mi lesz a többi 24 – a szakértők szerint a mostani menetrenddel halálra ítélt – mellékvonallal, azt egyelőre nem látni. Fónagy János, nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár, aki a 444.hu információi szerint a kormány elé terjesztette a járatritkítás tervét, azonban továbbra is védi az intézkedést. Ragaszkodott hozzá, hogy maradjanak olyan vonalak, amelyek leépítését konzekvensen végigviszi a kormányzat.

 

Június 6-án elkezdődik a járatritkítás a vasúti mellékvonalakon

Hirdetés

Felkapottak

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...

Hirdetés

Legnépszerűbb

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...