A szorongás csökkentése 6 természetes módszerrel

0

Úgy gondoljuk, hogy mindennek megvan a helye az életben. A gyógyszereknek is, természetesen. Azonban nem gondoljuk, hogy minden fájdalomra, gyulladásra, szorongásra rögtön gyógyszerekhez kell szaladgálni. Több pozitív hatása is van, ha természetes eszközökkel igyekszünk küzdeni az életünket megnehezítő tényezők ellen: a pénztárcánk és a szervezetünk is hálás lesz mindezért…

  1. Ne felejtsünk el enni

Banálisnak hangzik ez a tanács, de éhesen ingerlékenyek, ok nélkül dühösek és mérgesek vagyunk és nagyobb eséllyel szorongunk. Ez utóbbi esetében könnyen lehet, hogy a vércukorszintünk esett le, érdemes gyorsan egy-két falatot enni. Nem gyors ételekre gondolunk, hanem például egy darab étcsokira, néhány dióra egy kis bögre teával vagy egy pohár vízzel.

  1.  Mentális egészség – ne fessük a falra az ördögöt

Ismét egy egyszerű tanács, amelyet megfogadni nem mindig olyan könnyű: főleg nem az utóbbi több mint egy év után, amikor teljesen váratlan fordulatot vett a legtöbbünk élete. De mégis, fontos tudni, hogy ha az agyunkban zombiapokalipszis megy végbe, másra fókuszálás, egy rövid séta kint sokat segíthet, hogy reálisan tudjunk gondolkodni.

  1. CBD termékek

A kannabisz olaj név nem nagyon ismert hazánkban, de folyamatosan egyre népszerűbbé válik. Fontos, hogy tudjuk, nem a THC, hanem a CBD termékekre gondolunk, amelyek között óriásiak a különbségek. Ez utóbbi biztonságos, nem pszichotróp és nem utolsósorban teljesen legális. Itt jóval többet tudhatunk meg a CBD termékekről: https://www.cbdcibdol.hu/.

De röviden összefoglalva: a két fő termékcsalád a CBD olajok és kapszulák, különböző erősségben léteznek, és főbb hatásaik a gyulladás-, fájdalom- és szorongáscsökkentés és az antioxidáns hatás.

  1. Levendula

A levendula olyannyira egyszerű készítmény, hogy nem külsőleg vagy belsőleg kell alkalmazni, csak az illatát beszívni. Sokaknak ez érzelmileg nyugtató, szorongáscsökkentő hatással bír. Érdemes kipróbálni és esetleg a többi módszerrel együtt alkalmazni.

  1. Omega-3 zsírsavak

Magyarország tengerpart nélküli ország és minden bizonnyal ez az egyik oka, hogy kevés tengeri halat eszünk. Azonban az omega-3 zsírsavak elengedhetetlenek az egészséges táplálkozáshoz. Köztudott, hogy ezek a zsírsavak segítségünkre vannak a szív egészségének megőrzésében, míg kevéssé ismert, hogy a depresszió és a szorongás ellen is hatásosak lehetnek. A halak közül a lazac az egyik legjobb forrás.

  1. Hőterápia

A hőterápia egy divatos szó arra, amit minden bizonnyal mi is gyakorta végzünk: egy forró zuhany, fürdő, esetleg szauna. A teljes testünk melegítése megnyugtatja az izmainkat, csökkenti a bennük lévő feszültséget, elernyeszti őket. Melegben a legtöbben jobban érzik magukat, ennek tudományos alapja is van: a hangulatunkat szabályozó idegpályák működése megváltozik hő hatására, amely a szerotonin kiválasztására is hatással van. Nem is kell mondanunk, hogy kedvező módon…