fbpx
12.8 C
Kecskemét
2021. szeptember 24., péntek

FRISS HÍREK

Az eCitaro elektromos busznak nagy sikere van Kecskeméten is

Jelentős gondot okoz napjainkban a klímaváltozás, és a légkörbe juttatott üvegházhatású gázokért többek között a közlekedés is felelős. Éppen ezért rendkívül fontos a közösségi közlekedés fejlesztése is, amely természetesen csak az egyik szegmens a 2050-re tervezett teljes karbonsemlegesség felé vezető úton.

A klímavédelem egyik lényeges eleme Magyarországon a Zöld busz program, amelynek keretében a kormány 10 éven keresztül 36 milliárd forinttal járul hozzá az elektromos buszok elterjedéséhez a helyi közösségi közlekedésben. Ennek köszönhetően a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú városokban környezetbarát buszokat állítanak forgalomba. Az önkormányzatok és a közlekedési közszolgáltatók vissza nem térítendő állami támogatást igényelhetnek, amelynek keretében a buszok beszerzéséhez 80, az üzemeltetéshez szükséges infrastruktúra kiépítéséhez 60 százalékos segítséget kaphatnak.

Hasonló cikkünk:  Tűzijáték helyett lézershow Kecskeméten, 2019-ben erről politikai vita is volt

Ehhez a programhoz csatlakozott Kecskemét is, ahol egy Mercedes-Benz eCitaro elektromos autóbuszt tesztelnek a lakosság körében, a menetrendszerinti forgalomban április 22-től május 18-ig. A projekt kapcsán kedden sajtótájékoztatót tartott Szemereyné Pataki Klaudia polgármester és Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára, de az eseményen ott volt Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ igazgatója és Kossa György, az elektromos buszt üzemeltető ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója is.

Hasonló cikkünk:  Még a jövő héten sem indul újra a Mecedes-gyár Kecskeméten

Steiner Attila kiemelte, hogy a szén-dioxid-kibocsátás ötödéért a közlekedés felel Magyarországon, ezen belül pedig 98 százalékban a közúti közlekedés, ezért is elengedhetetlen a zöld buszok elterjedése. Ráadásul a Mercedes-Benz eCitaro üzemeltetése is jóval olcsóbb a dízelbuszokéhoz képest: az elektromos busz esetében egy kilométer 38,5, míg a dízelbuszoknál egy kilométer 107 forintba kerül.

A programot eredetileg nyolc városra – többek között Békéscsabára, Debrecenre, Nyíregyházára, Székesfehérvárra és Zalaegerszegre – tervezték, ám a sikere miatt több helyszínt is bevonnak 2022 márciusáig. Az államtitkár arról is beszélt, hogy a Zöld busz programnak fontos iparfejlesztési lába is van, és remélik, hogy a Magyarországon nagy hagyományokkal rendelkező buszgyártás új erőre kap, és európai szinten is versenyképes lesz.

Hasonló cikkünk:  Mennyibe kerül egy kecskeméti ház 2021 második felében?

Szemereyné Pataki Klaudia elárulta, hogy Kecskemét boldogan csatlakozott a programhoz, amely pontosan illik ahhoz a képhez, hogy már évekkel ezelőtt elkezdték a helyi tömegközlekedés megújítását. Ugyanakkor a kecskeméti közösségi közlekedést tovább kell népszerűsíteni és mindenki számára elérhetővé kell tenni, amihez elengedhetetlen, hogy az emberek kedveljék, könnyen igénybe vehessék, miközben a járművek óvják a környezetet és segítik a lakosok mindennapi életét.

Hasonló cikkünk:  Mennyibe kerül egy kecskeméti ház 2021 második felében?

Hirdetés

Felkapottak

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...

Hirdetés

Legnépszerűbb

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...