fbpx
17.2 C
Kecskemét
2024. március 28., csütörtök

FRISS HÍREK

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne. Hogy felmérjük, jó úton járunk-e, időről időre a szakmai visszajelzések mellett olvasóink véleményének kikérését is fontosnak tartjuk. Legutóbb 2021-ben volt olvasói kérdőívünk, itt az idő újra konzultálni! Köszönjük!

A Daimler elnöke szerint egyre kevesebb alkalmazottra lesz szüksége a Mercedesnek

- Advertisement -

Bemutatta új vállalati stratégiáját a Mercedeseket is gyártó Daimler, amely szerint a korábban jelzettnél gyorsabb ütemben állnak át az elektromos autók gyártására. Ez azonban azt is jelenti, hogy egyre kevesebb alkalmazottra lesz szüksége a Mercedesnek a jövőben, amiről maga Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója beszélt.

A németek már 2025-ben az új eladásaik mintegy 50 százalékát teljesen elektromos vagy elektromos hálózatról szerelt autóval tervezik elérni. Ez azért lenne óriási lépés, mert az idei első félévben csak az eladott autóik mintegy 3 százaléka volt teljesen elektromos, illetve ennél valamivel több hibrid.

Ez az átállás a korábban vázoltnál kétszer gyorsabb tempó, ami Ola Källenius szerint azt vonja maga után, hogy az elektromos autók gyártásához nem lesz szükség olyan sok alkalmazottra. Ez persze nem nagy újdonság, a vállalatvezetők azonban ritkán szoktak erről ilyen nyíltan beszélni, hiszen ez nem olyasmi, amit az alkalmazottak és a szakszervezeti vezetők hallani szeretnek, írja a g7.hu. Főleg nem Németországban, ahol a munkás szakszervezeteknek valós súlyuk van, ellentétben Magyarországgal.

Őszintének kell lenni az emberekkel: egy belső égésű motor összeszerelése nagyobb munka, mint egy elektromos hajtásláncé. Még ha az utóbbit teljes egészében mi gyártanánk, akkor is kevesebb embert fogunk foglalkoztatni az évtized végén

– fogalmazott a vezérigazgató a Welt am Sonntagnak. Azért hogy ne csak negatív dolgokat mondjon, hozzátette, az átállás során új, nagyon jó minőségű munkahelyek is létrejönnek majd.

Az elektromos járművek hajtják a változásokat

Évek óta talán a legélesebb gazdaságpolitikai vitái kétségkívül azt a kérdést övezik, hogy a nyugati cégek, elsősorban a német autógyárak, illetve a távol-keleti autóipari cégek összeszerelő-üzeme-e a magyar gazdaság.

Mindenesetre az tény, hogy az elmúlt 10 évben az Orbán-kormány gazdaságpolitikáját az határozza meg, hogy minél több multinacionális céget vonzzon az országba. A feltételeket ehhez részben az olcsó hazai és külföldi munkaerővel, a dolgozókat alig védő, liberalizált munka törvénykönyvvel, jelentős adókedvezményekkel és állami támogatásokkal teremtették meg. Egy adat ehhez: 2010 és 2020 között a kormányzó Fidesz-kormány éves átlagban 51,8 milliárdot utalt át a multiknak, írta meg a hvg.hu.

Hasonló cikkünk:  Szórólapokon hívják fel a magyar turisták figyelmét Ukrajna helyzetére egy lengyelországi városban

Mindenesetre megállíthatatlannak tűnik az autóipar változása, amiben a német BMW, a VW és a Mercedes kezdenek egyre nagyobb volument produkálni. Világszerte ugyanis minden hatodik elektromos autó német gyártótól származik 

– derült ki a PwC (PricewaterhouseCoopers) legfrissebb felméréséből, amelyet a Spiegel szemlézett. A VW-csoport, a BMW és a Mercedes-Benz 2021 első felében összesen 246 000 tisztán elektromos meghajtású autót és körülbelül 370 000 plugin hibridet értékesített.

2021 elején mutatták be Kecskeméten az első tisztán elektromos meghajtású Mercedes EQB modellt, ami egy kompakt szabadidő-autó. A kecskeméti Mercedes-gyárban egyébként már most is készülnek elektromos hajtással is ellátott modellváltozatok, a CLA 250e és CLA 250e Shooting Brake.

Ami most kihívást jelent, az egyre gyakrabban előforduló félvezetőchipek globális hiánya. A Daimler AG nemrég közölte, hogy az ellátási gondok 2021 második felében is kihatással lesz az autóeladásokra, valamint a gyártási gondok 2022-re is áthúzódhatnak. A gyár emiatt nyáron három hétre le is áll, ami ebben az évben már másodszor fordul elő. Legutóbb áprilisban, 10 napig szüneteltették a gyártást szintén beszállítói nehézségek miatt.

Az eredeti kérdésre a válasz, hogy mennyivel csökkenne a Mercedes, köztük a kecskeméti dolgozók létszáma a következő években a belső égésű motorokról való átállás során, arról pontos képet egyelőre nem vázolt fel a Daimler igazgatója.

Kapcsolódó írásunk:

Kecskemét a globális járműipari munkamegosztásban

 

- Advertisement -

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne. Hogy felmérjük, jó úton járunk-e, időről időre a szakmai visszajelzések mellett olvasóink véleményének kikérését is fontosnak tartjuk. Legutóbb 2021-ben volt olvasói kérdőívünk, itt az idő újra konzultálni! Köszönjük!

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Bemutatták a Szövetség a Hírös Városért Egyesület polgármesterjelöltjét és az egyéni indulókat

Hivatalosan is bemutatta – egy választókerület kivételével, ahol még tárgyalások folynak – a Szövetség a Hírös Városért Egyesület a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...