fbpx
20.9 C
Kecskemét
2024. március 29., péntek

FRISS HÍREK

A CÖF-nek nyertes lottó szelvény nélkül is fizetett 170 milliót a Szerencsejáték Zrt.

- Advertisement -

Az állami tulajdonú Szerencsejáték Zrt. leánycége, a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. (SZNP) 2018-ban 70 millió, 2020-ban pedig 100 millió forint támogatást adott a Békemeneteket szervező Civil Összefogás Fórum (CÖF) alapítványának. Az SZNP az Átlátszónak és a K-Monitornak is kitakarva küldte meg a támogatási szerződéseket, mert szerintük a részletek üzleti titoknak minősülnek. Mi pereltünk, a K-Monitor pedig a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) fordult, és ez utóbbi felszólítására (minket megelőzve) megkapták az állami cégtől a kitakaratlan iratokat. A papírokat megosztották velünk, mutatjuk a tartalmukat.

A Fidesz-kormányt Békemenetekkel, nyilatkozatokkal, plakátokkal és egyebekkel nyíltan támogató Civil Összefogás Fórum (CÖF) mögött egy alapítvány, a Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖKA) áll. A CÖKA valahogy vonzza a közpénzt, több állami cég is adott már neki milliókat az elmúlt években.

Az állami tulajdonú lottóvállalat, a Szerencsejáték Zrt. támogatásokat osztó leánycége, a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. (SZNP) 2020. júniusban 100 millió forintos szponzorálási szerződést kötött a CÖKÁ-val. Vagyis leegyszerűsítve, ennyi pénzt adott a kormány kedvenc civil szervezetének. Korábban, 2018 végén a Szerencsejáték-cég pedig 70 millió forintos támogatási szerződést kötött a CÖF-ös alapítvánnyal.

Logók, bannerek, molinók és roll-upok

A K-Monitor is kikérte a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft.-től a CÖF-ös szerződéseket, és ők is úgy kapták meg, hogy a lényeget kitakarta belőlük az állami cég. A civil szervezet azonban velünk ellentétben nem pert indított, hanem a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) fordult. A NAIH eljárást indított, és ennek eredményeként az SZNP nemrég megküldte a K-Monitornak a CÖF-fel kötött megállapodásokat, amiket ők megmutattak az Átlátszónak.

A 2018-as dokumentum szerint az akkori 70 millió forintos támogatásért cserében a CÖF-nek az alábbiakat kellett teljesítenie:

  • a Civil Akadémia elnevezésű rendezvényein és az azokhoz kapcsolódó hirdetéseken, illetve a hírlevélben kiküldött meghívókon legalább 15, maximum 20 alkalommal kiteszi a Szerencsejáték Zrt. logóját – ennek a szolgáltatásnak az értékét 10 millió forintban állapították meg;
  • a szellemi honvédőknek évente megrendezett eseményen kihelyezi a Szerencsejáték Zrt. 2 darab roll-up-ját (feltekerhető, álló „reklámfal”) – ezt szintén 10 millióra taksálták;
  • az összes rendezvénye hirdetésekor megjeleníti a Facebook-oldalán a Szerencsejátk Zrt. logóját – ezt is 10 millióra értékelték;
  • a www.civilosszefogas.hu és a www.civilek.hu honlapokon jól látható helyre kiteszi a Szerencsejátk Zrt. logóját, átlinkelve a www.szerencsejatek.hu oldalra – szintén 10 millió forintra becsült szolgáltatás;
  • „vállalja, hogy civil missziója keretében, faluprogramban elősegíti családi vállalkozások és kistermelői közösségek létrehozását. A szakmai formátumnak megfelelően bemutatja a technológiát, és a bemutató előadásokon szerepelteti a Szerencsejáték Zrt. roll-upjait” – újabb 10 millió forint;
  • az Európai Civil Együttműködési Tanács (EuCET) konferenciáin és azok beharangozásai során megemlíti a Szerencsejáték Zrt. támogatását, a hírlevélben kiküldött meghívókon szerepelteti az állami vállalat logóját, a rendezvényen pedig kiteszi annak 1 molinóját és 2 roll-upját – ennek értékét 20 millió forintban állapították meg.

A 2020-ban kötött szerződés szerint az akkori 100 millió forintos támogatásért cserében a CÖF-nek hasonló feladatokat kellett teljesítenie:

  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között minden CÖKA-rendezvény helyszínén, összesen 40 alkalommal kitenni a Szerencsejáték Zrt. 200×100 cm-s molinóját – ennek értéke a felek szerint 10 millió forint + áfa volt;
  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között minden Budapesten tartott Civil Akadémia helyszínén, összesen legalább 24 alkalommal kirakni a Szerencsejáték Zrt. két darab Márka témájú 85×200 cm-s roll-upját – ezt 7,2 millió forint + áfa értékben mérték;
  • a fenti, budapesti Civil Akadémia országos napilapban megjelenő 1/4 oldalas hirdetéseiben 24 alkalommal megjeleníteni a Szerencsejáték Zrt. logóját azzal, hogy az állami cég az esemény kiemelt támogatója – ennek értéke 10,8 millió forint + áfa a felek szerint;
  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között 15 „kihelyezett” Civil Akadémiát szervezni magyarországi nagyvárosokban és határon túli magyar régiókban, azokat meghirdetni a helyi lapokban, a hirdetésekben pedig kitenni a Szerencsejáték Zrt. logóját mint az esemény kiemelt támogatója – ezt 5 millió forint + áfa értékre lőtték be;
  • a fenti, kihelyezett Civil Akadémiákon kitenni az állami cég 2 roll-upját – ezt 4,5 millió forint + ÁFA értékben állapították meg;
  • a www.civilosszefogas.hu-n és a www.civilek.hu-n jól látható helyre kirakni a Szerencsejáték Zrt. logóját, átlinkelve a www.szerencsejatek.hu oldalra – erre 2-2 millió forint + áfa közpénzt számoltak fel;
  • a www.civilosszefogas.hu és a civilek.hu fejlécén megjeleníteni a Szerencsejáték Zrt. logóját, mint kiemelt támogató – ennek értéke 3-3 millió +  áfa a felek szerint;
  • a CÖF Facebook-oldalán is kitenni az állami lottócég logóját, és annak igénye esetén átvenni a Szerencsejáték Zrt. honlapján, Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján közzétett tartalmakat – ez 5,5 millió forint + áfa közpénzt ért a szerződésben;
  • a Szellemi Honvédők díjátadó ünnepségén a ledfalon 1 alkalommal 30 percben megjeleníteni a Szerencsejáték Zrt. reklámfilmjét – ezt 6 millió forint + áfa értékre lőtték be;
  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között minimum 70 hírlevelet küldeni, egyenként 15 ezer, összesen bő 1 millió példányban, és abba beletenni a Szerencsejáték Zrt. logóját – ez 7 millió forint + áfa volt;
  • a CÖKA összes sajtótájékoztatóján, 6 alkalommal kirakni a Szerencsejáték Zrt. két roll-upját – újabb 2 millió forint + áfa;
  • 2020. június 1. és 2021. június 30. között a CÖKA-események meghívóin (minimum 60 alkalom) megjeleníteni a Szerencsejáték Zrt. logóját – erre 10 millió forint + áfa ment el;
  • a „civil misszió” során a mini konzerválóberendezésekkel kapcsolatos, összesen 30 sajtótájékoztatón kihelyezni az állami cég roll-upjait – ennek értékét 15 millió forint + áfa értékben állapították meg;
  • 1000 darab receptkönyvet kiadni a korszerű táplálkozáshoz, és abban feltüntetni a Szerencsejáték Zrt. kiemelt támogatóként – ez 7 millió forint + áfa volt.
Hasonló cikkünk:  Karsai Dániel arra kér mindenkit, ne szavazzon a Fideszre az EP-választáson

Sok közpénzt kaptak már

A CÖF-nek adott leghíresebb állami donáció a Magyar Villamos Műveké (MVM) volt: 2017-ben szintén adatigényléssel derítettük ki, hogy az állami tulajdonú energiavállalat előző évben 508 millió forinttal támogatta meg a CÖF-öt. Némi pereskedés után megtudtuk, hogy a bő félmilliárd forintból 433 milliót négy rövid imázsvideóra költött el a CÖF, de az MVM-támogatásból finanszírozták a Brüsszel elleni komikus brüsszeli tüntetést, és egyes fellépőik gázsiját is.

Tavaly a Magyar Fejlesztési Banktól kapott 25 millió forintot a kormány kedvenc civil szervezete, és a Szerencsejáték Zrt. leánycége is adott nekik újabb 40 milliót, de a részleteket titkolják. Legutóbb pedig arról írtunk, hogy decemberben a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.-től kaptak 3 milliót a Békemenet szervezői.

via atlatszo.hu

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Bemutatták a Szövetség a Hírös Városért Egyesület polgármesterjelöltjét és az egyéni indulókat

Hivatalosan is bemutatta – egy választókerület kivételével, ahol még tárgyalások folynak – a Szövetség a Hírös Városért Egyesület a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...