Ingázók véleménye az új vasúti menetrendről

- Advertisement -

Ha nincs ideje végig olvasni a véleményeket, amiket kecskeméti, szentesi, lajosmizsei, szegedi, nagykőrösi, szolnoki, kiskunfélegyházi és sok más honnan fogalmaztak meg, akkor elég elolvasnia ezt a kilenc pontba szedett szegedi véleményt:

Aláírom, mert: 1) a MÁV a Budapest-Szeged vonalon évek óta romló, koszos vonatokon szállítja utasait pofátlan összegekért. 2) folyamatos késések 3) a vonalat teljesen fel kell újítani 4) kiépíteni a 2. vágányt Ceglédtől Szegedig, a töltést eredetileg 2 vágányúra tervezték 5) az emberek nem fognak vonattal járni helyette gépjármű igénybevételével másfél óra alatt leérnek. 6) a megnövekedő menetidő nagyobb feszültséget fog okozni, így az ebből következő rongálások, jegyellenőrök elleni megmozdulások valamint szabályszegések megtízszereződnek. 7) a vasárnapi 15, 16 és 17 órás vonatokat se tudják megoldani hogy ne legyen túlzsúfolva… 8) rengeteg pesti fiatal jár Szegedre egyetemre, nagyon sokan megszívnák ha megnőne a menetidő 9) senki nem olyan hülye hogy felüljön egy olyan vonatra ami 15 perccel gyorsabbnak ígérnek amikor 15-20 perces késések mindennaposak. (Csak az a hülye aki a mávnál kitalálta az új menetrendet, biztos nem ladával jár) (Szegedről)

Ki miért vonná vissza az új menetrendet?

1996 körül emlékeim szerint 80 perc volt a menetidő a Nyugati és Kecskemét között. Jelenleg (ha nincs késés) 77 perc. December 15-től ismét felmegyünk 80 perc fölé. (Kecskemétről)

Eddig is késtek ezen a vonalon az IC járatok, akkor hogy lesz ezután? Miért nem egyeztettek az illetékesekkel a változtatásról! Az meg elfogadhatatlan, hogy egy megyeszékhelyen miért nem áll meg a járat!!! (Kecskemétről)

Kecskeméten és Félegyházán az egyetemisták, ingázók türelmét teljesen tönkreteszik a mára már szokásossá vált késésekkel, erre ez a menetrend még tudja tetőzni a MÁV zsenialitását.. Legalább törölnék el a pótjegyet a megszokott vonatokon, vagy szedjék csak azon a járaton, ami Szegedre megy közvetlen Budapestről!! (Kiskunfélegyházaról)

Mert pont olyan vonatokat törölnének amivel járok rendszeresen Abonyból Szegedre, sokszor majdnem végig állom az utat. Ha ritkítják a menetrendet az első 3 megálló után fel se bír majd szállni senki. (Tiszaföldvárról)

Aláírom, mert ez hátrányosan érinti a megyeszékhelyen és vonzáskörzetében élő utazóközönséget, a menetidőben viszont nem jelent nagy előnyt. A statisztika kozmetikázása nem mehet az utazók kárára!! (Kecskemétről)

Cegléd közlekedési lehetőségei eddig is elég rosszak voltak, ezzel végleg elvész a vasút előnye, nőni fog az autót választók aránya. (Ceglédről)

Aláírom, mert sokat utazom ezen a szakaszon. Az állandó késések így is megnehezítik a fővárosba való feljutást. Azt gondolom, hogy nem visszafelé kellene lépni a 21. században, a járat ritkításokkal, hanem előre, a pontos és gyors vasúti közlekedés irányába. (Ceglédről)

MEGJEGYZÉS:

Jól láthatóan az ingázók tapasztalataival és véleményével szembe megy a minisztérium döntése. Míg a sok milliókért megírt minisztériumi közlekedési stratégiákból – nem beszélve a pozícióban lévő politikusi nyilatkozatokból – azt olvassuk ki és halljuk folyamatosan, hogy a 21. században át kell állni a fenntartható mobilitásra. Mit is jelentene ez? Nemcsak a nagy távolságú közlekedésben, de a városi területeken és a túlzsúfolt közlekedési folyosók mentén el kell érni a fokozattan környezetbarát közlekedési módokara való áttérést. Jelen esetben a Szeged – Kecskemét – Budapest vonalon az autókból „át kell ültetni” az embereket a gyors, kényelmes és biztonságos közösségi közlekedés eszközeire, elsősorban a vonatra. Ugyanakkor az egyes közlekedési módokat is optimalizálni kell, vagyis a közlekedésnek környezetbaráttá, biztonságosabbá és energiahatékonyabbá kell válnia.

Ami jól működik, azt tönkre kell tenni, de miért? Utazók véleménye nem számit? A reggeli és a délutáni járatokon tömegnyomor van, ami csak tovább fokozódik. (Nagykőrösről)

Ezen a szakaszon közlekedem a főiskolába menet jövet, így is sokat kések nem hogyha majd változtatnak rajta! (Lajosmizséről)

Nyíregyháza és Szeged között közlekedem vonattal. A közvetlen csatlakozást Cegléden „biztosítják” Nyíregyháza felé/felől, ami remek ötlet, de megvalósítani nem nagyon sikerül. Így is külön procedúra eljutnom A-ból B-be, ez a módosítás pedig csak még jobban hátrányosan érint… (Szegedről)

Aláírom, mert az eddigi jó bevált menetrendet egyoldalúan megváltoztatták azért hogy Szeged-Budapest-Szeged viszonylatban két IC megállás nélkül közlekedik. A többi járat pedig 20-25 perc késéssel fognak közlekedni, ami csatlakozások elérése érdekében korábban kell indulni 1 órával. Eddig is késtek az IC vonatok, így pedig még rosszabb lesz. (Kecskemétről)

Felháborító! Így is félig buszra van kényszerítve a Kecskemétről ingázó utas (gyorsabb, olcsóbb). Ha a vonat a környezetbarát és hatékony megoldás, akkor miért utáltatják meg az emberekkel?! (Kecskemétről)

Az eddig jól működő rendszer felborítása még minisztériumi nyomásra is rossz. Az a megspórolt 18 perc nem segít semmit, főleg ugyanolyan hibrid IC összeállításban és más vonatok növekvő menetidejével. Másik probléma, hogy a csatlakozások mulasztása miatt a legkevésbé utasbarát. (Szolnokról)

Aláírom, mert azokat a járatokat akarják megszüntetni, amit egy dolgozó ember a 8 órás munkaidő után még kényelmesen elérhetne, ha haza szeretne utazni pénteken vidékre Pestről, és nem az éjszakában kellene még vonatozni, hogy aztán bizonytalanságban várja, hogy a szentesi utolsó csatlakozás bevárja e Kiskunfélegyházán a MINDIG késő pesti IC-t. (Szentesről)

Eddig több mint 2200 írták alá az online petíciót, amit két nappal ezelőtt indított a Szövetség a Hírös Városért Egyesület.

Ha Ön is egyetért azzal, hogy még a bevezetés előtt vonják vissza a Szeged-Kecskemét-Budapest új vasúti menetrendet akkor az alábbi online petíció aláírásával megteheti:

https://www.peticiok.com/signatures.php?tunnus=meg_a_bevezetes_eltt_vonjak_vissza_a_szeged-kecskemet-budapest_uj_utasellenes_vasuti_menetrendet&page_number=1&num_rows=10

 

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Nem várható CLA-gyártás a kecskeméti Mercedes-gyárban

Jörg Burzer, a Mercedes-Benz gyártásért, minőségbiztosításért és beszállító-menedzsmentért felelős igazgatósági tagja tavaly szeptemberben még azt nyilatkozta az Automobilwoche című szaklapnak,...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version