Két hét karácsonyi leállás után indult újra az üzem, de nem mindenkinek. Elérte a német autóipar válsága Magyarországot?
Dolgozóktól váltak meg január 6-án a kecskeméti Mercedes-Benz üzemben. A gyár négy üzeme (présüzem, felületkezelő üzem, összeszerelő üzem, karosszéria-üzem) közül ezúttal a karosszéria-üzemben volt létszámcsökkentés – írja az Index.
A karácsonyi szünetben két hétre leállt a gyártás, ilyenkor inkább csak a gyártást támogató munkatársak dolgoztak, bizonyos feladatokat kifejezetten akkor lehet ellátni, amikor nincs gyártás.
Mindenesetre, amikor január 6-án elindult az első munkanap, többeket elbocsátottak, és mint egyik forrásunk fogalmazott, fura módon nem a HR-osztályon történt mindez, hanem a cég főbejárata melletti melléképület előadótermében.
Az Indexet így informálták dolgozók:
Régi kollégákat vesztettünk el, akikről biztosan tudunk, ők határozott idejű szerződéssel rendelkeztek. Bár pletykák természetesen Kecskeméten is szállingóztak elbocsátásokról, de optimisták voltunk, mert úgy éreztük, hogy a tervezett gyártási mennyiség és a betervezett hétvégi munkák nem engednek meg létszámcsökkentést.
Megkeresték a cég kommunikációs osztályát, illetve a Vasas Szakszervezetet is. A szakszervezet még nem hallott az ügyről.
A cég válaszában így tájékoztatott:
„A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban nincs szó tömeges elbocsátásról. Hétfőn néhány, egyedi esetben került sor munkaszerződések felbontására: ez a döntés az egyes gyártási folyamatok optimalizálása révén elért hatékonyságnövekedéssel függ össze. Kérjük megértését, de az érintettek magánszférájának és személyes adatainak védelme érdekében a témában további információt nem adhatunk. A Mercedes-Benz kompaktautói iránti világszerte élénk kereslet miatt a kecskeméti gyár termelési programja 2020-ra is telített, így január 6. óta – a téli karbantartási szünetet követően – ismét teljes kapacitással folyik a termelés a gyárban.”
Ahogy az egyik munkavállaló mesélte, a Mercedes korrekt volt, nem engedheti meg magának, hogy ne így járjon el, a maximális két havi végkielégítéssel engedték el.
A 2019-es év hosszú ideje az egyik legrosszabb év volt a német autóiparban, állítólag 200 ezer németországi munkahely került veszélybe, várható volt, hogy a leépítések és a vezetők elbocsátásai előbb-utóbb Magyarországra is begyűrűznek.