Létszámcsökkentés a kecskeméti Mercedesnél?

- Advertisement -

Két hét karácsonyi leállás után indult újra az üzem, de nem mindenkinek. Elérte a német autóipar válsága Magyarországot?

Dolgozóktól váltak meg január 6-án a kecskeméti Mercedes-Benz üzemben. A gyár négy üzeme (présüzem, felületkezelő üzem, összeszerelő üzem, karosszéria-üzem) közül ezúttal a karosszéria-üzemben volt létszámcsökkentés – írja az Index.

A karácsonyi szünetben két hétre leállt a gyártás, ilyenkor inkább csak a gyártást támogató munkatársak dolgoztak, bizonyos feladatokat kifejezetten akkor lehet ellátni, amikor nincs gyártás.

Mindenesetre, amikor január 6-án elindult az első munkanap, többeket elbocsátottak, és mint egyik forrásunk fogalmazott, fura módon nem a HR-osztályon történt mindez, hanem a cég főbejárata melletti melléképület előadótermében.

Az Indexet így informálták dolgozók:

Régi kollégákat vesztettünk el, akikről biztosan tudunk, ők határozott idejű szerződéssel rendelkeztek. Bár pletykák természetesen Kecskeméten is szállingóztak elbocsátásokról, de optimisták voltunk, mert úgy éreztük, hogy a tervezett gyártási mennyiség és a betervezett hétvégi munkák nem engednek meg létszámcsökkentést. 

Megkeresték a cég kommunikációs osztályát, illetve a Vasas Szakszervezetet is. A szakszervezet  még nem hallott az ügyről.

A cég válaszában így tájékoztatott:

„A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban nincs szó tömeges elbocsátásról. Hétfőn néhány, egyedi esetben került sor munkaszerződések felbontására: ez a döntés az egyes gyártási folyamatok optimalizálása révén elért hatékonyságnövekedéssel függ össze. Kérjük megértését, de az érintettek magánszférájának és személyes adatainak védelme érdekében a témában további információt nem adhatunk. A Mercedes-Benz kompaktautói iránti világszerte élénk kereslet miatt a kecskeméti gyár termelési programja 2020-ra is telített, így január 6. óta – a téli karbantartási szünetet követően – ismét teljes kapacitással folyik a termelés a gyárban.”

Ahogy az egyik munkavállaló mesélte, a Mercedes korrekt volt, nem engedheti meg magának, hogy ne így járjon el, a maximális két havi végkielégítéssel engedték el.

A 2019-es év hosszú ideje az egyik legrosszabb év volt a német autóiparban, állítólag 200 ezer németországi munkahely került veszélybe, várható volt, hogy a leépítések és a vezetők elbocsátásai előbb-utóbb Magyarországra is begyűrűznek.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Nem várható CLA-gyártás a kecskeméti Mercedes-gyárban

Jörg Burzer, a Mercedes-Benz gyártásért, minőségbiztosításért és beszállító-menedzsmentért felelős igazgatósági tagja tavaly szeptemberben még azt nyilatkozta az Automobilwoche című szaklapnak,...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version