2019-ben 25 esetben történt baleset gyalogos átkelőhelyeken Bács-Kiskun megyében, ezen belül négy esetben volt zebrán halálos gázolás. Az országban összesen 817 embert gázoltak el zebrán 2019-ben, amiből 34 volt tragikus.
Néhány nappal ezelőtt is elütöttek egy idős asszonyt Kecskeméten. „Egy 53 éves Csongrád megyei nő egy személygépkocsival közlekedett a kecskeméti Nyíri úton. Haladása során nem adott elsőbbséget az utat keresztező kijelölt gyalogos-átkelőhelyen – a neki jobbról érkező és kerékpárját maga mellett tolva – gyalogosan közlekedő 67 éves helyi asszonynak, akit elütött.” – számolt be a részletekről a baon.hu.
Már öten vesztették életüket januárban a megye útjain
Alig kezdődött el a 2020-as évtized Bács-Kiskun megyében, már öten vesztették életüket januárban a megye útjain. Az első tragédia január 1-én történt, Kiskunmajsán, ahol egy személygépjármű elütött két gyalogost. A baleset következtében az egyik gyalogos olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette, a másik pedig megsérült. Január 16-án, Tompánál ütközött össze két személygépkocsi, és az egyik jármű sofőrje a helyszínen életét vesztette. Négy nappal később Kiskőrösön, egy autó elütött egy kerékpárost, aki azonnal szörnyethalt. Január 24-én, Szentkirálynál történt az ötödik halálos baleset, amikor egy gépjármű elütött egy gyalogost.
A KSH adatai alapján 2018-ban 808 baleset történt Bács-Kiskun megyében, ebből 55 volt halálos kimenetelű. 2019-es évről még nem állnak rendelkezésre a teljes éves adatok, de az első háromnegyed évben 598 baleset történt, amiből 24 volt tragikus kimenetelű.
A zebrás balesetek megelőzhetők lehetnének
A következő intézkedésekkel a zebrás gázolásos balesetek csökkenthetők lehetnének:
- belváros tehermentesítése az autóktól;
- az utcai közvilágítási előírástól 30 százalékkal nagyobb fényerővel megvilágított gyalogátkelőhelyek, vagy mozgásérzékelővel egybekötött lámpa;
- gyalogátkelőhelyek rendszeres karbantartása, újrafestése;
- a lámpás átkelőhelyeknél hangos jelzéssegítő kialakítása;
- fokozott sebességkorlátozás az oktatási intézményeknél levő gyalogátkelőhelyeknél.
És természetesen a közlekedők nagyobb körültekintése az utakon.