A Kálvin téri parkolóval foglalkoztunk már. Amikor annyira rosszul mutatta a kijelzője a szabad helyeket, hogy inkább letakarták. Bár ez is hírértékű volt, mégis inkább az ugrotta át a mi ingerküszöbünket is, hogy papírdobozból szaggattak elé takaró réteget. Kétségtelenül, nem a legesztétikusabb módszert választották.
Most viszont újból gond volt a rendszer pontosságával – tudtuk meg Csíkos Imrétől, a városrendészet vezetőjétől. Kérdésünkre elmondta, hogy a karbantartást végző győri cég egyenként leellenőrizte az összes helyet, megtisztította a szenzorokat. Nem csupán a Kálvin téren, hanem a Lordok előtti parkolóban is.
Nehezítette a munkát, hogy nem mindenki állt el az autójával, pedig csak üres parkolóban lehet a kalibrálást elvégezni. Ezért emelőautót kellett hívni, amely az autókat néhány méterrel elemelte a helyéről, majd utána vissza. Büntetést ezért senkire nem szabtunk ki – mondta a KecsUP-nak Csíkos Imre.
Ha pontosan mutat, akkor sem vehető fixre a jelzett szám
A Kálvin téri parkoló szenzoros rendszerét a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. valósította meg, és pilot projektént tartják számon a mai napig.
„A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a pilot projektet azért hozta létre, hogy vizsgálja az intelligens parkolással kapcsolatos foglaltsági mutatókat, a parkolóhely foglaltságát figyelő szenzor technológiákat és azt a mobilfizetési szolgáltatás kapacitásának bővülésével állítsa párhuzamba.” – válaszolták kérdésünkre.
Vagyis a rendszer nem tudja figyelembe venni a parkolóba már behajtott, de a helyüket még el nem foglaló autókat, és azokat sem, amelyeket szabálytalanul parkoltak le. Tehát olyan helyre, ahol nincs telepített szenzor. De nem is ez volt a cél, nem behajtást figyelő rendszert akartak – tették hozzá a válaszban.
Ebből azért lehetnek fennakadások. Például ha még 3 helyet mutat a kijelző, akkor könnyen lehet, hogy olyan autók is bekanyarodnak még, amelyeknek végül azért nem jut hely, mert előttük valaki elfoglalja, aki kicsit hamarabb behajtott a parkolóba. Ha túl sok ilyen eset követi egymást, akkor bizony több autó is forgolódhat a parkolókban. A Kálvin téren és a Lordok előtt is. Utóbbit helyen a város alakította ki a parkolót (és ez nem is volt még soha kalibrálva – tudtuk meg ezt is Csíkos Imrétől), nem a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Különösen akkor okoz ez gondot, ha a Kálvin téren amúgy is sok autó forgolódik, mert hozzák-viszik a református iskolásokat a szülők.