fbpx

FRISS HÍREK

Ha Ön Kecskemét polgármestere lenne, egysávosítaná a kiskörutat a busz/kerékpár javára? – szavazzon!

- Advertisement -

Több milliós lakosú városok – Milánó, New York, Bogota, Párizs – jelentősen növelik a városi kerékpáros közlekedést, a koronavírus-járvány miatt (és a légszennyezettségi szempontok miatt) ugyanis a tömegközlekedésnél jóval biztonságosabb kerékpárral járni. Budapest is csatlakozott – a szükségszerűnek tűnő – lépéshez, a Nagykörúton is ideiglenes kerékpársávot létesítenek a bringásoknak az Üllői és Váci út között.

A milánói városvezetés áprilisban jelentette be, hogy 35 kilométernyi utat „vesz el” a gépjárművektől a gyalogosok és a biciklisek javára. Az olasz nagyváros körüli régió Európa egyik legszennyezett levegőjű térsége, ebből kifolyólag a koronavírus-járvány súlyos következményekkel jár a régióban.

Ha újra indul a tömeges munkavégzés, hogyan tartjuk a fizikai távolságot? És egyáltalán a döntéshozók komolyan veszik az egészségünkre súlyos hatással lévő városi légszennyezést?

Szakértők arra figyelmeztetnek: félő, hogy a korlátozások feloldása után újból munkába igyekvő emberek a fizikai távolságtartás miatt a tömegközlekedéssel szemben az autókat választják, ahogy ezt a kínai példa is mutatta. Ott a veszélyhelyzet végeztével ugyanis még többen ültek autóba, mint korábban.

Ha Ön Kecskemét polgármestere lenne, egysávosítaná a kiskörutat a busz és a kerékpározás javára a koronavírus-járvány után? – szavazzon!

Érvek ellene:

  • kényelmetlen lenne, mert csak távolabb tudnék parkolni az autómmal;
  • korlátozásként élném meg;
  • önmagában ez nem elégséges a belváros tehermentesítéséhez;
  • nem az autózás miatt rossz a levegőminőség, nagyobb gond az ipari szennyezés és a lakossági helytelen fűtés (szemét égetése stb.)
  • a politikusok nem merik meglépni, mert szavazatokat vesztenének;
  • nem érint, mert el tudom kerülni a reggeli/délutáni belvárosi dugókat;

Érvek mellette:

  • élhetőbbé és tisztábbá válik Kecskemét belvárosa;
  • komoly probléma a légszennyezés Kecskeméten, ezért cselekedni kell;
  • több zöld teret szeretnék, ahol biztonságosan sétálhatok és kerékpározhatok;
  • jót tenne a helyi vendéglátásnak is, mert több nyitott teraszos kávézó és étterem lenne;
  • ellenzéki politikus könnyen beszél;
  • a koronavírus-járvány és a környezetszennyezés súlyossága megköveteli az új gondolkodást a városom jövőjéről, ezért tudnék alkalmazkodni az egysávosításhoz.
Hasonló cikkünk:  Rendelet tiltaná a kecskeméti üzletek ablakain a reklámot, a főépítész szerint nincs szó fóliakommandóról

 

Ön szerint mi jelenthetne igazi megoldást a szavazókörzete problémáira?
  • Add le a szavazatod ...

A szavazás lejárta 2020. május 8.

A kecskeméti belváros tehermentesítése évtizedes probléma

Kecskemét környezetvédelmi programja világos útmutatást ad a városi közlekedésben érvényesíteni szükséges irányokról. Kecskemét közlekedése:

  • legyen környezetkímélő, mert komoly problémát jelent a város légszennyezettsége;
  • a személy- és áruszállításkor érvényesüljön az energia- és költséghatékonyság elve;
  • az egyéni, nem motorizált közlekedési formák, vagyis elsősorban a kerékpáros közlekedés részarányának növelése;
  • a személygépkocsi közlekedés környezeti hatásainak mérséklése, vagyis a kerékpár mellett a közösségi közlekedés növelése, illetve környezetkímélő meghajtású gépjárművek növekedése;
  • por- és zajterhelés csökkentése;

Mindezen célokhoz többek között az alábbi intézkedéseket határozták el:

  • belváros tehermentesítése az autósforgalomtól;
  • külső és városkörnyéki területeken gépkocsi parkolók (P+B), hogy átszállhassunk buszra, illetve haladhassunk tovább kerékpárral;
  • gyalogos- és kerékpárút hálózatok építése és karbantartása.

 

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...