Kedden kiszivárgott levelében Tarlós István volt budapesti főpolgármester, jelenlegi miniszterelnöki megbízott arról írt, hogy most, még a járvány alatt ideje lenne Volán-buszokkal kiváltani bizonyos vasúti mellékvonalakat.
A felvetés politikailag érzékeny pontot érint, mivel az MSZP‒SZDSZ-kormány alatt a Fidesz még ellenezte a bezárásokat, majd amikor kormányra kerültek, több vonalon vissza is állították a személyforgalmat. A Pesti Hírlap meg nem nevezett forrásból úgy értesült, hogy ezek ismét bezárásra kerülhetnek.
Az egyelőre titkos Tarlós-terv egy alternatívát tartalmaz: a durvább változat 46, az enyhébb csak 20 mellékvonal bezárását javasolja.
Térségünkben a durvább javaslat szerint a Kecskemét-Szeged-Békéscsaba-Szolnok-Cegléd-Kecskemét vonalak által határolt területen belül a vasúti személyszállítás teljesen megszűnne.
A bezárásoknak az is az egyik célja lenne, hogy a Bz-ket, a kis Piroska motorvonatokat nyugdíjba küldhessék.
Tarlós István, aki február óta a MÁV igazgatóságának is tagja, elhárította a sajtó érdeklődését:
„Egyelőre nem tudok ilyenről, tudomásom szerint ilyen döntés nem született eddig. Talán a Népszava tud valamit, amit senki más.”
– mondta.
Sem a MÁV, sem az Innovációs és Technológiai Minisztérium nem kommentálta a sajtóértesüléseket.