Start Kecskemétről – Orbán kormánygépnek használja a honvédség luxusrepülőit

0
Hirdetés

A honvédség 2018-ban vásárolt négy repülőgépe a koronavírus-járvány idején sem pihent: jártak Washingtonban, Moldovában, Oroszországban és Kanadában is az elmúlt öt hónapban, Valentin-napon pedig az egyik luxusgép kiruccant Rómába. Több út nyilvános fényképekkel is alátámasztható egyezést mutat a miniszterelnök külföldi látogatásaival – írja az atlatszo.hu.

Kecskemét, 2020. február 27. Dassault Falcon 7X repülõgép fedélzete Kecskeméten, a MH 59. Szentgyörgyi Dezsõ Repülõbázisán, ahol kihelyezett ülést tartott az Országgyûlés honvédelmi bizottsága 2020. február 27-én.
MTI/Ujvári Sándor

2018 februárjában a Magyar Honvédség két darab Airbus A319 típusú repülőgépet vásárolt, amelyeket állítólag katonai csapatszállítónak vettek, azonban Orbán Viktor miniszterelnök használta őket rendszeresen külföldi útjaihoz. Fél évvel később a honvédség vett két Dassault Falcon 7X típusú, szupergazdagok által magángépnek használt, business jet kategóriájú repülőgépet is, és a miniszterelnök ezekkel is utazott.

A magyar miniszterelnök nem szereti, ha tudják merre repül a luxusrepülőn

Orbán Viktor repülőgépes útjaival foglalkozó újságcikkek sokasága után a honvédségi repülőgépeket letiltották a repülőfigyelő internetes oldalakról, ezért onnantól kezdve nem lehetett tudni, merre jár a két Airbus és két Falcon.

2019 december közepén azonban az Átlátszó nyilvánosságra hozta a transzponder-adatokat a honvédségi repülőgépek összes addigi útjairól. Ekkor derült ki, hogy a gépek jártak Dubajban, a Kanári-szigeteken, Las Vegasban, Máltán és Panamán is.

Hirdetés

Mit keres a Magyar Légierő a Kanári-szigeteken, Las Vegasban, Dubajban, Máltán vagy Panamában?

Miután ezek az információk nyilvánosága kerültek,  30 évre titkosították, hogy miért jártak a magyar légierő gépei adóparadicsomokban és nyaralóhelyeken. Az indok: „honvédelmi és nemzetbiztonsági érdekből”.

Hiába titkolják, hozzáférhetők az adatok

A repülőgépek mozgását a rajtuk elhelyezett transzponder segítségével lehet nyomon követni. Az eszköz rádiójeleket bocsát ki, és ezeket a Föld számos pontján leolvasott jeleket gyűjtik be a neten keresztül, majd összesítik pozícióvá és útvonallá a repülőgépfigyelő oldalak.

Bár a legismertebb repülőgépfigyelő oldalakról letiltották a Magyar Honvédség repülőgépeit, az interneten létezik egy cenzúrázatlan fóruma is a repülési adatoknak. Tehát hiába akarnak elbújni a magyar honvédségi gépek, teljesen nem tudnak láthatatlanná válni.

Sok az egyezés Orbán Viktor külföldi útjaival

Bár a két Airbus megvásárlásakor Simicskó István akkori honvédelmi miniszter azt hangsúlyozta, hogy “Ezek a gépek nem kormánygépek. A Magyar Honvédség hadrendjébe kerültek, és a Magyar Honvédség fogja használni őket“, és a két Falconról is folyamatosan azt állítják az illetékesek, hogy katonai célokra kellenek, mégis feltűnő, hogy a miniszterelnök használja őket rendszeresen.

Orbán Viktor a repülőbeszerzések évében, 2018-ban a 604-es és 605-ös Airbus fedélzetén utazott többek között Izraelbe, Montenegróba, Moszkvába, Kirgizisztánba, és még egy milánói operaelőadásra is. Aztán 2018. december 31-én a 607-es Falconnal ment Brazíliába az új, szélsőjobboldali elnök beiktatására, majd 2019 májusában a 606-ossal utazott a magyar miniszterelnök Washingtonba Donald Trump amerikai elnökkel találkozni.

Ezekről az utakról rendszeresen jelentek meg fotók és videók Orbán Viktor Facebook-oldalán és a kormány honlapján, a felvételeken pedig jól felismerhetők a büszkén feszítő miniszterelnök mellett a szürke festésű katonai gépek.

Orbán Viktor Azerbajdzsánban 2019.10.15-én, háttérben a 604-es honvédségi Airbus (fotó: Orbán Viktor / Facebook)

Mégis mi a probléma? – Az, hogy titkolják mire költik a magyar adófizetők pénzét

Orbán Viktor útjaival a titkolózás a probléma: bár szemmel láthatóan a miniszterelnök rendszeresen használja a gépeket, a honvédség mégis következetesen állítja, hogy a két Airbus és a két Falcon nem kormánygépek, hanem katonai célokra vették őket.

Emiatt nemzetbiztonsági okokra hivatkozva titkolják a gépek beszerzési árát és üzemeltetési költségét, és nemzetbiztonsági érdekekre hivatkozva 30 évre titkosították, hogy hova miért mentek a repülők, kiket szállítottak, és mennyibe kerültek ezek az utak.

 

Nem a honvédség üzemelteti a „nem kormánygépeket”

500 Ft1000 Ft3000 Ft