Sok-sok éve kérik a kecskemétiek, hogy a létesüljön használható vasúti személyszállítási kapcsolat a kecskeméti Nagyállomás és Hetényegyháza állomás között. Úgy tűnik, a MÁV-nál történt valami rendkívüli dolog, mert a legutóbb 2019 áprilisában megígért fejlesztés másfél év után megvalósul: a 2020. december 13-án életbe lépő 2021-es vasúti menetrendben új járatok jelennek meg a vonalon – jelentette be november 26-án Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója.
A Lajosmizse és Kecskemét között a jelenleg közlekedő 2-2 személyvonaton felül 18 új járattal, azaz napi 9 vonatpárral bővül a kínálat. A hivatalos menetrend napokon belül megjelenhet a MÁV-csoport oldalán.
Papp Zoltán önkormányzati képviselő szerint az állomáshoz jutást és a hazajutást helyi kis mikrobuszok fogják segíteni. Januárban új bérleteket is bevezetnek, amelyek egyszerre lesznek érvényesek a hetényi vasútvonalon és a kecskeméti autóbuszvonalakon.
A MÁV új peront is készített Hetényben, bár kis késéssel.
Hetényegyháza jelenleg egyetlen útvonalon érhető el személygépkocsival Kecskemétről. Csúcsforgalomban akár egy óra is lehet az út. Vasúton viszont az állomások közötti 13 km-es út 18 perc alatt megtehető.
Hiányoznak a kapcsolódó fejlesztések
Ha okos és előrelátó várospolitikusok ülnének Kecskeméten pozícióban, természetesen már másfél éve tudnának a MÁV tervéről, és már készen lenne egy-egy kulturált, őrzött kerékpártároló a Nagyállomáson és Hetényben. A Nagyállomáson kerékpárjavító a büfé mellett műhely, ingyenes levegőkompresszor és kerékpárkölcsönző is várhatná azokat, akik úgy döntenek, hogy Hetényből kerékpárral indulnak az állomásig, de nem szállítják vonaton a biciklit, hanem onnan kényelmesen, vonattal bejönnek a városba, majd a tárolóban lezárt második kerékpárjukkal folytatják az útjukat Kecskeméten. Ha esetleg nincs második kerékpárja valakinek, vagy az elromlott, a kölcsönzőből bérelhetne másik biciklit magának aznapra, vagy amíg a szervízben megcsinálják.
Egy ilyen megoldás látható az alábbi videóban: