fbpx
3.2 C
Kecskemét
2024. november 22., péntek

FRISS HÍREK

Ezt tehetjük, ha az ajándék hibás, sérült, nem működik

- Advertisement -

Sok felesleges bosszúságot spórolhatunk meg magunknak, családtagjainknak a fogyasztóvédelmi szabályok ismeretével karácsonykor is. A félrement ajándékvásárlások könnyen helyrehozhatók, ha lehetőségeinkkel tudatosan élve érvényesítjük jogainkat, írja közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

„Hiába a Jézuska hozza, még így is megesik, hogy az ajándék hibás, sérült, nem működik. A szavatossági, jótállási előírások értelmében az üzletnek kötelessége a terméket javíttatni; ha nem javítható, egy ugyanolyan termékre kicserélni; végső esetben pedig a vételárat visszafizetni. Ezért célszerű a jótállási jegyet és a blokkot vagy számlát is félretennünk, megőriznünk a megajándékozott számára” – fogalmaztak.

Mint írták, még egyszerűbb a dolgunk, ha online kereskedőnél vásároltunk. A vevő a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül visszaküldheti az interneten rendelt árucikket, akkor is, ha az hibátlan, csak éppen nem tetszik, nem jó a mérete, esetleg felesleges. Egyre több webshop vállal önként hosszabb, akár 30 napos elállási időt is.

A hagyományos boltokhoz képest eltérő rendelkezés alapvető célja persze az, hogy a terméket ugyanúgy kipróbálhassuk, ahogy egy áruházban tehetnénk. Az elállási jog nem korlátlan, például felbontott csomagolású DVD-re, CD-re, egyedileg készíttetett termékre nem vonatkozik, teszik hozzá.

Hasonló cikkünk:  A pénzváltók növekvő forgalomra számítanak a gyengülő forint-euró árfolyam miatt

Az üzleteket jogszabály nem kötelezi arra, hogy a kifogástalan állapotú, tökéletesen működő terméket visszavegyék. A kereskedők azonban vevőik elégedettsége érdekében, különösen az ünnepi időszak után készek levásárlási vagy cserelehetőséget biztosítani. A kinézett ajándék megvásárlása előtt erre érdemes rákérdezni. Akár arra is megkérhetjük az eladót, hogy a blokkra írja fel a levásárlás vagy utalványra váltás lehetőségét.

Ha probléma merül fel, és azt a kereskedővel nem sikerül rendezni, a vásárlók a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez fordulhatnak panaszukkal. Más uniós tagállamból beszerzett termék esetén az Innovációs és Technológiai Minisztériumon (ITM) belül működő Európai Fogyasztói Központtól lehet ingyenes szakmai segítséget kérni.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár elmondta:

Az ünnepek idején is fontos a tudatosság, ha hibás az ajándék, mindenképpen éljünk fogyasztói jogainkkal! Az újévben megváltoznak a szavatossági és jótállási előírások, a drágább árucikkekre kétszer-háromszor hosszabb jótállást kell biztosítani, egyértelműbb határidőket kell alkalmazni a javításra és cserére. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által kezdeményezett módosítások tisztább helyzetet teremtenek a vállalkozások, és hatékonyabb védelmet garantálnak a fogyasztók számára.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Egy csomó drágítás jöhet Kecskeméten: ha megszavazzák, többet kell majd fizetni a nyugdíjas otthonokért, a gyermekétkeztetésért, az önkormányzati bérlakásokért is

Nagy díjemelés-csomagról szavaz a kecskeméti képviselő-testület november 28-ai ülésén. Az előterjesztések már fent vannak az önkormányzat honlapján, ezeket átnézve...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...