Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Ha korlátozott véleményekért akar szankcionálni a miniszter, akkor az M1-gyel kezdje!

Facebook/Varga Judit oldala

El tudják képzelni, hogy Varga Judit igazságügyi miniszter nekiront az M1 csatornának azzal, hogy ott elhallgatnak, korlátoznak véleményeket? Hogy miért kérdezem?

Varga Judit a Facebook oldalára írta ki, hogy saját tapasztalata is van arról, hogyan korlátozza a véleményeket a közösségi média. „Titokban, politikai céllal úgy korlátozzák a felhasználói profilunk láthatóságát, elérését, hogy arról mi ne tudjunk.”  – fakadt ki.

„A tech cégek ezzel minden alapvető demokratikus jogi normát megszegnek, amely a nyugati típusú kultúra alapját jelenti. Az árnyék tiltás rendszerszintű gyakorlatáról nemcsak a most kiszivárgott Twitter vezérigazgatóról készült hangfelvételből értesülhettünk. A keresztény, konzervatív, jobboldali véleményeket a Facebook is úgy korlátozza, hogy csökkenti azok elérését. Erről személyes tapasztalatom is van.”
Ezért összehívta a Digitális Szabadság Bizottságot, hogy megtárgyalják, a tech-cégekkel szemben milyen szanckionálási lehetőségekre van mód.

Miért nem kezdi inkább az MTVA-val?

Érdekes, hogy az igazságügyi miniszter egy bonyolultabb dologgal kezdi, miközben sokkal egyszerűbb lehetősége lenne arra, ha valóban tenni akar az elhallgatások, korlátozások miatt. Például csupán arra kellene figyelnie és figyelmeztetnie, hogy a közmédiának mondott (sokak által annak hazudott) M1 (és az egész MTVA) tartsa be, amit egyértelműen leír a médiatörvény. Például ezt a szakaszt:
„A közszolgálati médiaszolgáltató feladatai ellátása során arra törekszik, hogy az időszerű politikai eseményekhez kapcsolódó műsorok során a pártok eltérő álláspontjai a nézők vagy a hallgatók számára megismerhetőek legyenek, és a műsorszámok kiegyensúlyozottan, a közérdekűség követelményének megfelelően tükrözzék az eltérő álláspontokat. A…tények és vélemények kiválasztása során a nézők és a hallgatók önállóan formált saját véleményének kialakításához szükséges minden lényeges tényt és meghatározó véleményt figyelembe vesz, és törekszik az összefüggések feltárására.” – áll tehát a médiatörvényben.
Ugyanakkor talán azért is könnyen tudna tenni, hogy a közszolgálati média betartsa azt a kódexet, amelyet a kizárólag a fideszes tagokból álló Médiatanács fogadott el, és amelynek egy része így szól:
Az állami és önkormányzati szervek, állami vagy önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságok a közszolgálati média tartalmát nem befolyásolhatják. Nem gyakorolhatnak nyomást a közszolgálati média munkatársaira, vezetőire, nem befolyásolhatják annak működését sem… A közszolgálati médiaszolgáltató vezetője és a tevékenységében részt vevők – a jogszabályok nyújtotta keretek között – szakmai autonómiát élveznek…Ugyanakkor a szakmai autonómia együtt kell hogy járjon a szakmai tisztességgel és az etikai megalapozottságú munkavégzéssel.” – áll a Közszolgálati Kódexben.

Közmédiás botránykrónika

Különösebben talán nem is kell kitérni arra, hogy az évi 100 milliárd adóforintból (ennyiből Kecskemét 2 évig tud működni, persze ha nincsenek kormányzati elvonások) működő úgynevezett közmédiánál mennyire nem teljesülnek a fenti elvárások. Vagy nem mindegyik. Amúgy a szabadeuropa.hu elég jól összeszedte az általa botránykrónikának nevezett listát az elmúlt 10 évből. A teljesség igénye nélkül:

És néhány újabb:

Ez csak egy gyors felsorolás, akinek van kedve és ideje, ezek mellé gyűjthet még nem keveset, amelyek arra világítanak rá, hogyan és milyen élet zajlik az MTVA berkein belül. Arról pedig már mi is írtunk, hogy az M1-nek nem keveset bedolgozó Kecskeméti Televízió olyan megrendelések alapján (is) kénytelen dolgozni, amelyekben megmondják, hogy mit válaszoljon az interjúalany. Szóval lenne dolga Varga Judit igazságügyi miniszternek, és még csak nem is kellene semmilyen bizottságot összehívnia. Ha ezen túlvan és rend van a közmédiának mondott szervezetnél, akkor esetleg jöhet a Facebook.

Mindamellett igen álságos azért szót emelni saját példája alapján is, hogy rendszerszinten korlátozzák a jobboldali, keresztény véleményeket a közösségi médiában (már ha így van), amikor egy egész médiagépezettel a háta mögött lényegében akkor és azt juttat el a lakossághoz, amit csak akar.

Exit mobile version