A Mercedes-gyár Kecskemétre érkezése jelentős hatással van a város közlekedésére, és ez kihat a belvárosra is – véli Király József belvárosi képviselő (Szövetség). Ezért is kérte, hogy a több, mint 10 éves közlekedési tanulmányokat porolják le, és frissítsék azokat. Ehhez járul hozzá ő és frakciótársa Tóth Szilárd azzal a javaslat csomaggal, amely szerintük könnyítene a belváros közlekedésén, utat törne a kiskörút felszámolása felé, élhetőbbé tenne több kisebb, szűk utcát a városközpont környékén, és tehermentesítené a Jókai utcát.
Mérnököket kért arra Király József, hogy vázolják fel, milyen lépésekkel érhető ez el. E szerint első körben (a térkép nagyobban) a Jókai utcán a becsatlakozó kis utcák kereszteződésében körforgalmat kellene felfesteni. Miután ezek nem épített, hanem jelzett körforgalmak lennének, nem kerülne sokba a változtatás, és még idén megoldható lenne. Ugyanígy a Kaszap utca és a Kenderessy utca kereszteződésében is meg lehetne oldani a haladást – hangzott el a sajtótájékoztatón.
A második kör (a térkép nagyobban) már bonyolultabb, az anyagiakat is meg kell teremteni rá, és lakossági fórumokon is meg kellene vitatni. Mindenesetre vitaindító anyagnak tökéletes – véli Király József. Ebben az etapban hurkosítanák a belváros környéki területeket, de úgy, hogy mindenhonnan elérhetők legyenek a főbb közlekedési csatornák. A Nagykőrösi utcán csak a belváros felé engednék a forgalmat, a Jókai utcát pedig úgy alakítanák tovább, hogy azon csak kifelé haladhasson a forgalom. Valamint olyan nagy parkolókat építenének a belváros szélén, ahonnan gyalogosan könnyedén megközelíthető lenne a városközpont. A Jókai és a Nagykőrösi utcákban a változás után lenne egy széles rész a járművek számára, a kerékpárosoknak két irányban lenne bicikliút, kényelmes járda és még zöld növényzet is elférne a parkolósáv mellett.
Tóth Szilárd annyival egészítette ki az elhangzottakat, hogy az ő 7-es választókörzetének közlekedési gondjai összefüggnek Király képviselő 8-as körzetének problémáival, ezért is közösen javasolják a módosításokat. Mint mondta, a Bethlenváros belső részén sok a szűk utca, ugyanakkor sok az autó is, ezért is tartja jó ötletnek az ilyen utcák egyirányúsítását.