Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Modern szerelvények járhatnak majd a lajosmizsei vonalon

Kiemelt kép forrása: MÁV

A Budapest–Lajosmizse vasútvonal fejlesztését kiterjesztik a Lajosmizse–Kecskemét szakaszra is, így a teljes vonalat villamosítani lehet, akadálymentesek lehetnek az állomások és a megállók, illetve mindenhol megújulhat a pálya.

A lajosmizsei vonal a Budapestre bejövő 11 elővárosi szakasz közül jelenleg a legrosszabb állapotú, egyetlen dízelvontatású, éppen ezért messze a lehetőségek alatt teljesít. A fővároshoz közeli jelentősebb települések Gyál, Ócsa, Inárcs, Dabas munkavállalóinak, iskolásainak jelentős része Budapestre ingázik, de Dabastól délre már Kecskemét vonzása is egyre jelentősebb.

Lajosmizsénél vége az agglomerációnak

Noha hivatalosan Lajosmizsénél véget ér a budapesti elővárosi vasúti zóna, hiba lenne a vasútvonalat nem egységként, egyben kezelni, hiba lenne, ha a fejlesztésből kimaradna a Lajosmizse–Kecskemét szakasz. A BFK ezért a tervezési közbeszerzést eleve úgy írta ki, hogy a külső szakasz fejlesztésének megtervezése opciósan része a közbeszerzésnek. „Most, hogy a Kormány biztosítja a 740 millió forintot a 25 kilométeres szakasz fejlesztésének előkészítésére, tervezésére is, nincs más dolgunk, mint lehívni majd ezt az opciót.” – írja a Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója a közösségi-oldalán.

 

Exit mobile version