fbpx
15.7 C
Kecskemét
2021. október 19., kedd

FRISS HÍREK

130 milliót költöttek el a közösségi médiában a Karácsony elleni kampányra

Május közepe és augusztus közepe között a Fidesz és a hozzá köthető csatornák a Facebookon 125,7 millió forintot, a Youtube-on pedig 52,5 milliót költöttek politikai hirdetésre – írta meg a Telex a birtokukba jutott elemzés alapján, amely a kormánypárt és holdudvara közösségi médiás hirdetéseit vizsgálta.

A pénz nagy része – a YouTube esetében a teljes összeg, Facebookon pedig közel a kétharmada, 77 millió forint – Karácsony Gergely ellen kampányoló, gyakran karaktergyilkos, lejárató tartalmakra ment. A Fidesz és holdudvara három hónap alatt majdnem 130 millió forintot költött Karácsony támadására. Az elemzés 17 olyan csatornát azonosított, ami ebben a három hónapban részt vett a Karácsony elleni kampányban, ezek közül is kiemelkedik kettő: maga a Fidesz, illetve a kormánytól elvileg függetlenül működő, de azt minden kérdésben lelkesen támogató, saját bevallásuk szerint „anonim jobboldali mecénások” pénzéből működő Megafon központ.

A lap szerint a Fidesz YouTube-on 45, a Facebookon pedig 35 milliót költött Karácsony-ellenes hirdetésekre, a Megafon YouTube-on 7,5 milliót, Facebookon – több influenszer oldalán együttvéve – közel 26 milliót. A kampányban részt vevő kisebb oldalak közül kiemelik a Budapest beszél nevű, alig pár ezer követővel futó Facebook-oldalt, ami 13,5 milliót költött Karácsonyt gyalázó videók hirdetésére – hogy milyen forrásból, azt nem tudni, de ugyanezeket a videókat YouTube-hirdetés formájában már a Megafon fizette.

Hasonló cikkünk:  Magyarország az oktatás minden szintjére kevesebbet szentelt, mint az OECD átlag 
Hasonló cikkünk:  Interjú Karácsony Gergellyel

A Megafon központ egyébként tavaly nyáron azzal az ígérettel jött létre, hogy „profi Facebook-harcosokat” képeznek, akiknek a küldetése „a jobboldali-konzervatív értékrend melletti kiállás a liberális véleménycunamiban”. A szervezet három legnépszerűbb Facebook-harcosa, Rákay PhilipBohár Dániel és Deák Dániel posztjait az elemzés által vizsgált időszakban 12,6, 13, illetve 5 millió forinttal tolta meg, a szponzorált tartalmat pedig túlnyomó részben Karácsony-ellenes videók és mémek adták.

 

Hirdetés

Felkapottak

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...

Hirdetés

Legnépszerűbb

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...