fbpx
14.6 C
Kecskemét
2024. április 25., csütörtök

FRISS HÍREK

130 milliót költöttek el a közösségi médiában a Karácsony elleni kampányra

- Advertisement -

Május közepe és augusztus közepe között a Fidesz és a hozzá köthető csatornák a Facebookon 125,7 millió forintot, a Youtube-on pedig 52,5 milliót költöttek politikai hirdetésre – írta meg a Telex a birtokukba jutott elemzés alapján, amely a kormánypárt és holdudvara közösségi médiás hirdetéseit vizsgálta.

A pénz nagy része – a YouTube esetében a teljes összeg, Facebookon pedig közel a kétharmada, 77 millió forint – Karácsony Gergely ellen kampányoló, gyakran karaktergyilkos, lejárató tartalmakra ment. A Fidesz és holdudvara három hónap alatt majdnem 130 millió forintot költött Karácsony támadására. Az elemzés 17 olyan csatornát azonosított, ami ebben a három hónapban részt vett a Karácsony elleni kampányban, ezek közül is kiemelkedik kettő: maga a Fidesz, illetve a kormánytól elvileg függetlenül működő, de azt minden kérdésben lelkesen támogató, saját bevallásuk szerint „anonim jobboldali mecénások” pénzéből működő Megafon központ.

A lap szerint a Fidesz YouTube-on 45, a Facebookon pedig 35 milliót költött Karácsony-ellenes hirdetésekre, a Megafon YouTube-on 7,5 milliót, Facebookon – több influenszer oldalán együttvéve – közel 26 milliót. A kampányban részt vevő kisebb oldalak közül kiemelik a Budapest beszél nevű, alig pár ezer követővel futó Facebook-oldalt, ami 13,5 milliót költött Karácsonyt gyalázó videók hirdetésére – hogy milyen forrásból, azt nem tudni, de ugyanezeket a videókat YouTube-hirdetés formájában már a Megafon fizette.

Hasonló cikkünk:  Mi a közös egy Fülöp-szigeteki horgolócsoport és egy magyar ellenzéki Facebook-csoportban?

A Megafon központ egyébként tavaly nyáron azzal az ígérettel jött létre, hogy „profi Facebook-harcosokat” képeznek, akiknek a küldetése „a jobboldali-konzervatív értékrend melletti kiállás a liberális véleménycunamiban”. A szervezet három legnépszerűbb Facebook-harcosa, Rákay PhilipBohár Dániel és Deák Dániel posztjait az elemzés által vizsgált időszakban 12,6, 13, illetve 5 millió forinttal tolta meg, a szponzorált tartalmat pedig túlnyomó részben Karácsony-ellenes videók és mémek adták.

 

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...