2022. február 14-én kérdéssel fordultunk a kecskeméti önkormányzathoz, melyben arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyit költ a város a polgármester kommunikációs feladataira és ezt milyen szerződések alapján teszi.
A törvény szerint 15 napos határidő áll ilyenkor a válaszadó rendelkezésére. Mivel ezeknek a szerződéseknek iktatva, nyilvántartva rendelkezésre kell állniuk a hivatalban ezért az gondoltuk, hogy a 15. napon meg is kapjuk az anyagokat.
Meglepetés
Meg is lepődtünk, amikor a 14. napon értesítés érkezett, hogy válaszolt az önkormányzat. A meglepődés akkor lett még nagyobb, amikor elolvastuk a jegyző válaszát:
Ha esetleg nem tudná elolvasni a képről a szöveget, akkor összefoglaljuk a lényeget: 15 napon belül válaszolniuk kellett volna. DE! Valószínűsíthető, hogy a kérés teljesítése az önkormányzat „veszélyhelyzettel összefüggő közfeladatainak ellátását veszélyeztetné” ezért további 45 napon belül fognak válaszolni.
A kérés
Még egyszer a kérés: olyan meglévő szerződéseket kértünk, amit egy önkormányzatnak/hivatalnak kötelessége nyilvántartani, tárolni, sőt, bizonyos összeghatárok elérésekor önként nyilvánosságrsa is kell hoznia. Ha ez a nyilvántartás, megőrzés jól működik, akkor egy ilyen listát 30-60 perc elkészíteni és a közérdekű adatigénylést megválaszolni.
Értjük mi a tréfát
Mondanánk, hogy jót nevettünk jegyző úr tréfáján. És szeretnénk ha ő is velünk nevetne, ezért most újabb adatigénylést nyújtottunk be, ezúttal arra vagyunk kíváncsiak, hogy milyen olyan közfeladatokat láttak el tételesen ebben a két hétben, amit akadályozott volna az általunk kért szerződések kiadása. Várjuk a 15 nap leteltét, hátha most nem akadályozza a hivatal munkáját a koronvírus okozta veszélyhelyzet.