A Kecskeméti Fiatalok Társasága jó ötleteket szokott feldobni, aztán ezekből általában nem lesz semmi. Ilyen ötletük a Kecsó kalauz, ami már évek óta készül de sehogy sem halad se előre sem hátra. A „kiskun párduc” márkaépítése is halad valamilyen irányba, bár az utcán még nem találkoztunk se párduccal, se kiskunk párducos pólóval.
Most azonban olyan követ dobott a záportározóba, hogy még mi is felkaptuk a fejünket és az első hozzászólóval egyetértve vágtuk rá szerkesztőségileg: csináljuk meg!
Vicceskedünk, vicceskedünk?
Alapvetően ez egy olyan kezdeményezés aminél adja magát a válasz, hogy majd a Kétfarkú Kutyák megcsinálják, mi, kecskemétiek pedig vérmérséklettől (és pártszimpátiától) függően örülünk vagy morgunk miatta.
De komolyan, szabad ezt egyáltalán?
Van azonban itt több komoly kérdés és szempont amit érdemes végiggondolni: mindeképp érdemes a terület tulajdonosával, használójával, kezelőjével egyeztetni munka- és mindenféle biztonsági okokból. Kivitelezés közben se üssön agyon senkit egy elszabadult betű és a későbbiekben se kapjon bele egy nagyobb szél a felliratba és ne vigye magával mondjuk Lajosmizésre. Szóval, ha az ember tényleg meg akarja csinálni, akkor érdemes szakembereket, a DOMB kezelőjét és az önkormányzatot (városkép) is bevonni.
De komolyan, van ennek egyáltalán bármi értelme?
A mi válaszunk egyértelmű igen. Városmarketing céljából mindeképp érdemes lett volna ezt a lehetőséget már évtizedekkel korábban használni és kihasználni. Mi, kecskemétiek megéljük a DOMB-ot, mint a város jelképét: se vizünk nincs, se magas helyszínünk, pedig a város jelmondata pont ezekről beszél: „Sem magasság, sem mélység nem rettent.” Így aztán ástunk gyorsan egy jó nagy gödröt, hogy legyen mélység (és benne víz). A kihordott földből pedig építettünk egy dombot, hogy legyen magasság. Tökéletes összefogalálása ez a kecskemétiségnek, talán ezért is szeretjük annyira a DOMB-ot mi, kecskemétiek.
Szóval a városmarketing már elkezdődött a DOMB (és a tó) elkészültével, az eredettörténet hatásosan megírható és most már csak tovább kéne fejleszteni ezt a marketing eszközt. Első lépésben lehet ez egy egyszerű KECSKEMÉT felirat a domb oldalán, vagy egy kecske, mint az új arculatban szereplő színes kecske. Vagy a kiskun párduc. Vagy?
Döntsük el együtt!
Azt gondoljuk, hogy a mai megosztott közös kommunikációs terünkben ez egy olyan téma lehet, ami egyesíteni tudja a kecskemétieket, újra megélhetővé teszi a kecskemétiséget. Éppen ezért élére állunk a Káefté kezdeményezésének és mindent megteszünk, hogy megvalósuljon valami ott a DOMB oldalán. Úgyhogy első lépésként olvasóink segítségét kérjük, a lenti űrlapon válasszák ki a nekik legjobban tetsző ötleteket vagy adjanak meg új javaslatokat. A trollkodást szeretjük, most azonban szűrni fogjuk.