A Tescóban és a Pennyben is jobban keresik a sajátmárkás termékeket a vásárlók a drágulás miatt, visszafogottabb év végi ünnepi szezonra számítanak az áruházláncok.
A Tescónál elmondták, hogy úgy nőtt 15 százalékkal a vásárlások összege, hogy közben eggyel kevesebb termék van a kosárban. Most átlagosan 6100 forintot hagynak ott egy-egy vásárlásnál a vevők. Egyre inkább a sajátmárkás vagy az olcsóbb termékek kerülnek előtérbe, 70 százalékkal nőtt a Tesco klubkártyás forgalom.
A vásárlók tudatosan készülnek az ünnepekre, így átgondolt karácsonyi szezonra számítanak – közölte az áruházlánc. A jelenlegi trend várhatóan karácsonykor sem fog változni, kevesebb termék kerül majd a vevők kosarába, akár kevesebb ajándékkal és kevésbé bőséges karácsonyi menüvel.
A Pennynél az árbevétel 34 százalékkal volt magasabb tavalyhoz képest, viszont 9,8 százalékkal csökkent az eladott áruk mennyisége. Az utóbbi négy hétben az értékesített mennyiség csökkenése már csak 7,5 százalék volt, ami a vállalat értékelése szerint azt jelenti, hogy a nehezén túl vannak.
Elmarad az infláció mértékétől a kosárérték növekedése, ami jelenleg 21 százalékos. 5-7 százalékos mennyiségi csökkenéssel számolnak az ünnepi szezonra, de ebbe a becslésbe még nem tartoznak bele a tojás árstopja miatti, előre még nem látható változások. Jobban keresik a fogyasztók a sajátmárkás termékeiket, és nagyobb figyelemmel fordulnak a promóciós termékek felé, az aktuális akciókban szereplő árucikkek érezhetően nagyobb számban fogynak – közölte az áruházlánc.
Az Auchan áruházaiban is hasonló jelenségek figyelhetők meg. Jelentősen nőtt az ársapkás, a legolcsóbb és a sajátmárkás termékek piacrésze, és az akciós termékeket is tudatosabban keresik a vásárlók. Úgy érzékelik, hogy a fogyasztók inkább a jó ár-érték arányú termékeket részesítik előnyben. Az áruházlánc az ünnepi szezonban nem számít mennyiségi csökkenésre, az ársapkás termékek kétszámjegyű volumennövekedése húzza az eladásokat – emelték ki.
A Spar azt figyelte meg, hogy a vásárlók a közepes árkategóriájú termékekről az alacsonyabb árkategóriájúakra tértek át egyes termékkörök esetében. A sajátmárkás termékek iránti érdeklődés szintén emelkedett, forgalmi részaránya az elmúlt hónapokban 25-ről 30 százalék körülire nőtt – közölték.
A vásárlók egyre inkább odafigyelnek arra, hogy ár-érték arányban vonzó termékeket vásároljanak, és a Spar erre számít az idei ünnepi szezonban is.
via HVG