Az OTP Bank Liga legkisebb költségvetéséből gazdálkodó, második legalacsonyabb átlagéletkorú, és ezáltal a legkisebb NB I-es rutinnal rendelkező csapata a második helyen áll a tavaszi rajt előtt. A bentmaradást célként kitűző lila-fehérek tíz ponttal szereztek többet a sereghajtó Újpest, Honvéd, Vasas triónál, miközben legyőzték a bajnoki címvédő, őszi első Ferencvárost is.
A kecskeméti sikerek hátteréről sportpszichológiai elemzést készített Szántai Levente pszichológus, korábbi NB I-es labdarúgókapus az NB1.hu „Fejben dől el” rovatában.
- Fejlődési szemléletmód. Kecskeméten az a szokás, hogy ha valaki hibázik, azt együtt, csapatként javítják ki. Ezáltal a hibára fejlődési lehetőségként tekintenek, mely a kiválóvá válás elengedhetetlen feltétele.
- Reális eredménycélok. A tudatos karrierépítés lényeges eleme, hogy a klub vezetése, az edző és a játékosok is rendelkezzenek reálisan elérhető rövid, közép- és hosszú távú célokkal. Ezeket a célokat aztán szükséges folyamatosan monitorozni, amennyiben a helyzet megkívánja, módosítani. A játékosok még az idény kezdete előtt minimum 36-40 pont megszerzését emlegették mint a bentmaradás kiharcolásához szükséges hosszú távú célt. A bajnokság harmadánál – mely középtávú célnak tekinthető ebben az esetben – ennek felét, azaz 20 pontot már begyűjtött a csapat.
- Következetesség. Szabó István vezetőedző következetesen felvállalja a jelenlegi játékrendszert, amely hosszabb távon is alkalmazható. A kecskemétiek adott posztokra kialakított kritériumrendszert használnak, játéktudás, fizikai paraméterek, illetve mentális és sportemberi szempontok alapján.
- Támogató attitűd. Kiemelkedő pedagógiai érzék szükséges ahhoz, hogy a sportolók el tudják fogadni az edzői kritikát. Ehhez szükséges érezniük, hogy edzőjük jó szándékkal, az ő érdekükben ad visszajelzést teljesítményükről.
A KTE sikertörténete a maga nemében egyedi, éppen ezért másolni sem lehet, habár az említett sportpszichológiai elemeket javasolt más egyesületeknek is figyelembe venni.
A teljes elemzés ide kattintva olvasható el.