Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója azt nyilatkozta, hogy a termékeik „áremelése sajnos nem kerülhető el”. Ezt a céget érintő gazdasági kihívásokkal indokolta.
Az ügyvezető elmondta, hogy a cég rezsiköltségei tavaly óta megduplázódtak. Többfajta forgatókönyvvel is készülnek az évre, de a szerződéseik időtartamát igyekeznek „az ár és kiszámíthatóság függvényében optimalizálni”.
„Emelkedett a cukor, a koncentrátum, a szénsav és a kávé ára is, mondhatni a termékeink előállításhoz szükséges összes alapanyag jelentősen drágult. Nőtt a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is, és ahogy mindenki tapasztalja, a felhasznált energia, valamint a szállítmányozási költségek is emelkedtek az üzemanyagok drágulása miatt” – magyarázta Békefi.
„A változás azonban világosan látszik, elkezdődött és jelenleg is tart az átrendeződés. A fogyasztói kosárba a korábbiaknál gyakrabban kerülnek alacsonyabb árú, saját márkás, nagyobb kiszerelésű termékek, és a fogyasztók egyre inkább meggondolják, mire akarnak és tudnak költeni” – mondta az igazgató.
A Coca Cola egyébként 2021-ben 126,7 milliárd forint nettó árbevételt ért el, tavaly tovább növelte a forgalmát és piaci részesedését.
via 24.hu