A céges blogok kapcsán az egyik legnagyobb dilemma, hogy érdemes-e komment mezőt is beépíteni vagy inkább nem? Egyesek SEO előnyöket látnak benne, mások a közösségépítés alapvető elemeként tekintenek rá, sokan mégis tartanak tőle.
A kommentelési lehetőség hasznos vagy inkább ártalmas?
Ennek eldöntéséhez érdemes egy kicsit mélyebben beleásnunk magunkat a tartalommarketingbe, illetve fontos sorra vennünk a pro és kontra érveket. Természetesen amikor vállalkozásunkkal kapcsolatban hozunk döntéseket célszerű azt is megfontolni, hogy igénybe vennénk-e segítséget, például a 7Blog ügynökség tartalommarketing szolgáltatásait.
Full-stack ügynökség révén teljes digitális palettával állnak rendelkezésünkre. Akár weboldal készítéséről, akár tartalmak létrehozásáról, vagy épp hirdetéskezelésről van szó.
Ahhoz, hogy tisztábban lássunk a kommentek kérdéskörében, vizsgáljuk meg, hogy mi a céges blogok tartalmainak a legfőbb célja. Leginkább az ügyfélélmény emelése, persze emellett az organikus forgalom kiépítése, az edukáció, és a márkaismertség növelése mind megemlíthető. A vállalkozások többsége azonban a leendő ügyfeleknek szeretne többet mutatni. Sajnos a mai napig nem egyértelmű, hogy tiltani vagy engedélyezni érdemes a komment szekciót.
Vegyük most sorra az előnyöket és a hátrányokat!
Milyen előnyökkel számolhatunk, ha megtartjuk a kommentelési opciót?
A kommentek révén visszajelzést kaphatunk arról, hogy mire kíváncsiak az olvasók. Ugyanakkor általa válhat kétoldalúvá a kommunikáció. Persze sosem garantáltak a visszajelzések, különösen így van ez hazánkban. Az ösztönzés módjaival kapcsolatban sem árt képben lenni.
SEO szempontból a komment nélküli céges blogok gyengébbek a Google szemében.
Valamint a siker társadalmi bizonyítékaiként is tekinthetünk rájuk, vagy mégsem? A jelentősége inkább abban rejlik, hogy az emberek könnyebben bevonódnak egy olyan beszélgetésbe, ahol eleve jó hangulat uralkodik, és érdekes párbeszédek zajlanak, izgalmas témákban.
A közösségépítés eszközeként a kommentszekció elengedhetetlen, persze ehhez fizetős megoldások javasoltak, és megfelelő moderáció is. A kapott üzenetek afféle mikro-elköteleződések, ezáltal a leadek is hamarabb érkeznek.
Az oldalon eltöltött idő növelésében is szerepet játszik, ami szintén a SEO malmára hajtja a vizet. Ugyanakkor azt sem árt figyelembe venni, hogy a Google számos paramétert figyel az oldalon eltöltött idővel kapcsolatban.
Nézzünk néhány ellenérvet!
Moderálás nélkül a kommentek rengeteg bosszúságot okozhatnak, ennek megoldása viszont energia, és idő. Eldönteni, hogy kinek a hozzászólása maradjon, hogyan szereljük le a trollokat, az mind plusz energia.
Lassíthatja a betöltési sebességet, ennek elkerülésére érdemes fizetős megoldás mellett letenni a voksunkat.
Amit leginkább szem előtt kellene tartani, hogy a legfontosabb a felhasználói élmény növelése, akár a kommentszekció meghagyásával, akár anélkül. Szintén segíthet a döntésben, ha átgondoljuk, hogy szerepel-e hosszabb távon a közösségépítés a célok között.