fbpx

FRISS HÍREK

Tényleg ennyire egyszerű a használt dolgok eladása online?

- Advertisement -

A válasz röviden: igen, tényleg ennyire egyszerű. De mégis mennyire? Hiszen nem mindegy, hogy pontosan milyen platformot választunk és milyen formában tesszük közzé az értékesíteni kívánt terméket. Az ideális weboldalak természetesen léteznek, ahogy a módszer sem túl bonyolult, elég néhány alapvető dologra odafigyelni.

Az elmúlt évtizedek során a vásárlási szokásokkal egyetemben az értékesítési megoldások is nagymértékben átalakult. A lényeg a kényelem és gyorsaság lett. Bár ugyanúgy megmaradtak a fizikai üzletek és az „analóg” vásárlási élmény, a digitalizáció e területeken is utat tört. Az online megoldások felbukkanásával a beszerzés és az eladás is jóval egyszerűbbé vált. Ezt pedig csak tovább fokozzák a különféle azóta elterjedt eszközök és a mindenütt jelenlévő internet hozzáférés.

Ez a változás nem csupán a kereskedelemmel foglalkozó cégeket, de a magánszemélyeket is ugyanúgy érinti. A használt termékek eladása folyamatosan a felszínen lévő megoldás, ám korábban ez bonyolultabban működött. Az internet kora előtt leginkább apróhirdetések vagy szóbeszéd útján hirdethették a tárgyakat és persze ott voltak a ma is felbukkanó bolhapiacok és kiárusítások. Bár ma is léteznek ezek a hagyományos megoldások, az internet helyet követel.

A használt dolgok eladása ma nem is lehetne egyszerűbb, köszönhetően például az Offero hirdetési portál szolgáltatásainak. A címben megfogalmazott kérdésre lényegében ezek a hirdetőoldalak jelentik a választ. Pár kattintás és máris közzétehetők az eladásra szánt termékek az eladók által megszabott áron és feltételekkel. Ekkora közönséget elérni néhány kattintással páratlan lehetőség a használt dolgok eladása területén. Mit érdemes tehát tudni erről?

Rapid megoldás ingyenesen

Az online hirdetésfeladás és a használt dolgok eladása az interneten ténylegesen csak pár kattintásba kerül. Ehhez még regisztrálni sem feltétlenül kell, ugyanakkor jó tudni, hogy sokkal áttekinthetőbb és biztonságosabb, ha valaki létrehoz egy profilt. Ezáltal nagyban javul a nyomonkövethetőség és a bizalom is könnyebben kerül megalapozásra. Utóbbira pedig kifejezetten nagy szükség van az online hirdetőoldalak használatához.

Tekintve, hogy a használt dolgok eladása ezeken a portálokon teljesen ingyenes, valóban igaz az, hogy a szolgáltatás mindenki számára hozzáférhető. Így aztán sokan joggal kételkedhetnek egyes hirdetések hitelességében egy kívülről kontrollálatlannak tűnő weboldalon. Ez azonban természetesen alaptalan félelem, hiszen a netes kereskedelem ebben a formában is megfelelően szabályozott. A lényeg az eladók és vásárlók védelme, illetve egy minél gördülékenyebb szolgáltatás biztosítása.

Hasonló cikkünk:  Szakképzési intézményekért is bejelentkeztek egyetemi-alapítványi és egyházi fenntartók

A bizalom és a hirdetés sikerének valószínűsége egyes módszerekkel még tovább növelhető. Ennek a legjobb és legegyszerűbb módja pedig az, ha a hirdetés hiteles, valós és elegendő mennyiségű információt tartalmaz, illetve megjelenésében is felkelti a figyelmet. Gondolkozni persze ezen sem kell sokat, hiszen a hirdetésfeladás során kötelező kritériumként kerül igénylésre a weboldal részéről. Ettől függetlenül a használt dolgok eladás során is fontos a precizitás.

Egy hatékony hirdetés anatómiája

A hirdetésfeladás során túl sok dologra nem kell figyelni, de amire igen, arra kiemelten. Elsőként érdemes a címmel kezdeni, hiszen elsőként ezzel találkoznak az érdeklődők. A használt dolgok eladása során hagyatkozzunk a termék tényleges nevére, esetleg márkájára, típusára. Ha valaki azt látja, hogy az eladó termék egy okostelefon, az sokkal kevésbé érdekes, mint ha a megnevezésben pl. iPhone áll. A cím tehát legyen lényegre törő és informatív.

Az eladás sikerességét vizuálisan is érdemes megtámogatni. Ezt pedig az egyébként is kötelező képi anyag biztosítja. A mellékelt képek legyenek jó minőségűek, világosak, a tárgy minden fontos részlete jelenjen meg rajtuk. Egy jól tálalt termék már önmagában is növeli a vásárlói bizalmat és segíti a használt dolgok eladásának potenciális sikerét. A képek elkészítése persze némi időbe telik, de az a pár perc plusz munka rengeteget segíthet.

A harmadik fontos dolog a hirdetéssel kapcsolatban a megfelelő leírás. Bár egy minimum karakterszámot elvárnak az oldalak, nem fontos ehhez mereven igazodni. Természetesen ömlengeni sem érdemes, hiszen a használt dolgok eladása nem igényel szépirodalmi munkákat. Egy arany középút lehet a legjobb megoldás. A leírás tartalmazzon minden fontos műszaki vagy általános információt, képezze le a termék valós állapotát és jellemzőit, illetve az esetleges hibákat sem érdemes eltitkolni. E feltételek teljesülése esetén szinte biztos, hogy a hirdetés előbb-utóbb megtalálja a célszemélyt.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...