Talfája: egy elárvult városrész az útnak már alig nevezhető régi 5-ös mellett

- Advertisement -

Kátyúk és terelőtáblák nélkül nem lehet végig hajtani a régi 5-ös kecskeméti be- és kivezető szakaszán. Az út belátható időn belül nem újul meg, amivel azonban több tucat család életét nehezítik meg. Talfája hiába tartozik Kecskeméthez, az itt élők azt érezhetik, hogy a periférián élnek. Annak ellenére, hogy a városba érkezők először ezzel az aprócska, a helyiek által csak „falunak” hívott családi házas kerülettel találkoznak.

A magára hagyott városrész

„Kecskeméthez tartozunk, de teljesen el vagyunk szigetelve tőle. A „faluban” egy rendes aszfaltozott út sincs, még annak ellenére sem, hogy egy óvoda és egy bölcsőde is működik itt. Néha a lakók betömik az előttük lévő gödröket, de az nem igazán ér sokat, mert egy nagyobb eső hamar kimossa a gödröket.

Csendes, nyugodt hely ez, ami nem véletlen, hiszen a városból gyakorlatilag lehetetlen autó nélkül kijutni ide. Se egy járda, se egy bicikliút nincsen, noha még ilyenkor is gyönyörű errefelé a táj. A faluban ráadásul nagyon sok a kisgyerekes család, akiknél ha épp beüt a krah és nincsen autójuk, akkor aztán vége a világnak!”

Bár azt hihetnénk, hogy az alábbi gondolatok egy rendszerváltás kori beszélgetésből származnak, de ez a sokak számára Törekvés- és Kossuth lakótelepként ismert Talfája mindennapi problémáit vázolják. A helyiek által csak „falunak” hívott terület valóban el van vágva mindentől, amit egy kicsit is Kecskemétnek hívnak, pedig a többek között az 5-ös főút, Lajosmizse és Nagykőrös külterületei által határolt terület hivatalos a vármegyeszékhelyhez tartozik. Ennek ellenére a városrész olyan, mint egy külön sziget, egy valamirevaló bolt, egy orvosi rendelő, egy kivilágított és jól járható út nélkül.

Általában gondot okoz a kecskeméti utak állapota, Talfája sem kivétel / Fotó: kecsup.hu

A régi 5-ös kecskeméti szakasza útnak már alig nevezhető

Merthogy a régi 5-ös már korántsem nevezhető útnak, noha Kecskemét belvárosába az M5-ösről szinte csak ezen lehet bejutni. Ennek ellenére az aszfalt teljesen elhasználódott, eső esetén a gödrök azonnal megtelnek vízzel. Bár a lapunknak nyilatkozó helyi férfi szerint néha az útfenntartó emberei befoltozzák a gödröket, ez csak a következő esőig vagy fagyig jelent megoldást. Utána ugyanis mégnagyobbá válnak a kráterek.

Amiről amúgy a Magyar Közút Nonprofit Kft. tud, hiszen amint arról a KecsUP-ot tájékoztatták, munkatársaik az időjárási lehetőségekhez mérten egész évben folyamatosan, ütemezetten dolgoznak a burkolathibák javításán a kezelésükbe tartozó úthálózaton, így a Lajosmizse és Kecskemét közötti útszakaszon is. A téli időszakban az időjárás és a forgalom hatására azonban nagyobb számban jelennek meg a kátyúk, elsősorban a korosabb vagy forgalmasabb útburkolatokon.

„A javításokat jellemzően az útellenőri szolgálatunk által végzett rendszeres hibafeltárások alapján ütemezzük, de figyelembe vesszük a lakossági bejelentéseket is és a burkolathibák balesetveszélyessége valamint az egyes útszakaszok forgalma alapján ütemezzük be a munkákat”

– közölte Pécsi Norbert Sándor, a cég kommunikációs osztályvezetője. Hozzátette, a balesetveszélyes, azonnali beavatkozást igénylő kátyúkat az észlelés, bejelentés után azonnal javítják, amennyiben viszont egy forgalomra veszélyes kátyút nem tudnak egyből javítani, akkor ideiglenesen táblázással jelzik az úthibát a közlekedőknek.

Ez így is van, nagyjából egy hónapja végig táblázták az utat, de azóta semmi sem történt a kátyúkkal. Hacsak azt nem vesszük változásnak, hogy 1-2 ilyen táblát az autósok és a kamionok elsodortak és összetörtek”

– igazolta az út fenntartójának állítását a lapunknak nyilatkozó talfájai férfi. Hozzátette, sokan már megszokásból vezetnek az útszakaszon, de aki nem ismeri a terepet, annak akár komoly baja is származhat a gödröktől.

Változás aligha várható, Talfája árva marad

Hiába azonban a rizikó, egyelőre nem lesz változás az 5-ös utat illetően. Legalábbis Kopping Rita önkormányzati képviselő, a Pénzügyi Bizottság alelnöke szerint a városnak egyelőre sajnos nincsen forrása hasonló fejlesztésekre.

A Magyar Közút hasonló álláspontról számolt be. Pécsi Norbert Sándor közölte, a vállalat lokális javítási munkákon túl teljes körű felújítási beruházásokat csak külön elrendelés és a megvalósításhoz szükséges plusz költségvetési vagy európai uniós források biztosítása esetén indíthat el. A jelzett útszakasz egyelőre azonban nem szerepel felújítási programokban (tavaly nyáron a még el nem indult projektek is felfüggesztésre kerültek a megváltozott gazdasági környezet miatt), így a továbbiakban is csak üzemeltetési kereteiken belül végezhetnek lokális beavatkozásokat rajta.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Egy csomó drágítás jöhet Kecskeméten: ha megszavazzák, többet kell majd fizetni a nyugdíjas otthonokért, a gyermekétkeztetésért, az önkormányzati bérlakásokért is

Nagy díjemelés-csomagról szavaz a kecskeméti képviselő-testület november 28-ai ülésén. Az előterjesztések már fent vannak az önkormányzat honlapján, ezeket átnézve...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version