Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Húszmilliárddal megtoldották a Budapest–Belgrád vasút fejlesztését

Fotó: Pixabay

2026-ig bő húszmilliárd forinttal költünk többet az eredeti tervekhez képest a Budapest–Belgrád vasút fejlesztésére – derült ki a csütörtök este megjelent Magyar Közlönyből. Orbán Viktor miniszterelnök írta alá az erről szóló 1090/2023. számú kormányhatározatot.

Az indok: „a végrehajtás során felmerülő többletfeladatok elvégzésé”. Erre a forrást a központi költségvetésből kívánják biztosítani. A pénzügyminiszter és az építési miniszter feladata lett az, hogy a következő négy évben találjon a büdzsében 20,32 milliárd forintot. Már az idén majdnem hárommilliárd forintot kell erre a célra biztosítani.

A kormány több ponton hozzányúlt a tavaly áprilisban elfogadott műszaki tartalomhoz, módosította vagy törölte az akkori „a Budapest–Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás engedélyezési eljárása során felmerült települési igények” listáját. A felsorolásban Bács-Kiskun vármegyei települések is érintettek:

Az utóbbi kettőnél az „építés” vagy „megvalósítás” szavakat „tervezés” kifejezésre cserélték.

Az nem derül ki a csütörtöki határozatból, hogy a melléklet nevében szereplő „települési igényeket” a helyi önkormányzatok adták le, vagy a kormány a megkérdezésük nélkül, pénzügyi kényszer miatt döntött a változtatásról.

Megjelent viszont két új tétel is a mostani rendeletben a korábbihoz képest:

2021-ben a Minőségi Újságírás Díj nyertes cikkének újságírói (Kálmán Attila és Ana Ćurić) járták végig Budapesttől a pireuszi kikötőig azt a vasútvonalat, amin a Budapest–Belgrád-vonal is fekszik, hogy megnézzék, milyen úton jönnek majd a kínai áruval megpakolt tehervonatok. A szerbek elárulták, amit a magyar kormány tíz évig titkolna: a várt forgalomnövekedésből ki tudták számolni, mikor térülhet meg a beruházás – körülbelül 979 év múlva.

via Telex

Exit mobile version