Az ügyfél-elégedettség növelésének praktikus tippjei

- Advertisement -

Melyek az ügyfél-elégedettség növelésének leghasznosabb lépései? Mit tudsz tenni a vállalkozásodon belül annak érdekében, hogy az ügyfélköröd bővelkedjen az elégedett vevőkből?

Ha csak erre az egyetlen kérdéskörre megvan a bizonyítottan működő megoldásod, túlságosan nagy baj nem érheti a vállalkozásodat. Úgyhogy máris kifejtjük neked, mi mindent tudsz tenni a kedvező változások érdekében.

Mi az ügyfél-elégedettség növelés elengedhetetlen feltétele?

Ha valamit javítani, növelni szeretnél a cégeden belül, akkor azt először mérned kell. Vagyis a jelen példánknál maradva pontosan ismerned kell, hogy a vállalkozásodról, a termékeidről, a szolgáltatásod színvonaláról mit gondolnak az ügyfelek.

Adatok útján kaphatod a legpontosabb visszajelzést, a mérésben pedig egy MiniCRM típusú CRM rendszer jelenthet praktikus választást. Elégedettségi mutatók formájában pedig még tisztább lehet a kép.

Például az NPS, vagyis a nettó pártfogói pontszám nyomon követésével, ami megmutatja, hogy az ügyfél mekkora valószínűséggel ajánlana tovább másoknak. Szintén beszédes adat a CSAT, avagy az ügyfél-elégedettségi pontszám, ami direkten mutatja meg, hogy az ügyfél mennyire volt elégedett.

Mik az ügyfél-elégedettség növelésének hatásos módszerei?

Először is fel kell térképezni a vásárlói útvonalakat és meg kell találni azokat a neuralgikus pontokat, ahol a kiszolgálás elakadhat vagy hiányt szenvedhet. Ezeknél a gócpontoknál lesz a javulás lehetősége.

Szintén hatásos módszer közvetlen visszajelzést kérni magától az ügyfélkörtől. Ettől a lépéstől nem kell tartani, a kliensek szeretik, ha őszintén érdeklődnek a véleményük iránt. Ezt akár e-mailben, akár telefonon is megteheted.

Mindemellett érdemes bevezetned házon belül a “minél többet adunk, annál többet nyerünk” filozófiát. Tehát minél többféle módon és platformon állsz a vásárlók rendelkezésére és válaszolod meg a kérdéseiket, ők annál elégedettebbek lesznek.

Még néhány kihagyhatatlan lépés a tartós javulás érdekében

Az ügyfelek elégedettségén akkor lehet változtatni, ha az általuk visszajelzett hiányosságokon sikerül korrigálni. Vagyis célszerű cselekvési tervet készíteni ahhoz, hogy a fejlesztendő területeket hogyan fogjátok rendbetenni.

Azontúl, hogy elkötelezed magatokat a változás irányába, a mellébeszélést is érdemes kerülnie az egész csapatnak. A vásárlók ugyanis többre értékelik az őszinteséget, mint a hiányosságok elfedését.

A tartós javulás kulcsfeladata pedig az, hogy személyessé sikerüljön formálni az ügyfélkapcsolatok mindegyikét. Lehetőleg utánkövetéssel együtt, hogy minél szorosabb kötelék alakuljon ki a lojális vevőkkel.

Hosszabb távon ezek a lépések vezethetnek el tehát abba a kedvező irányba, amikor a legjobb ügyfelek kérés nélkül viszik a vállalkozásod jó hírét az ismerőseik körében.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Már át is adta a járóbeteg szakellátást a Honvédkórház a megyei kórháznak

20 ezer főt érint Kecskeméten a változtatás, amely 2025. január 1-jén lépett életbe és amelyről hivatalos tájékoztatást csak utólag...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version