Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Fizetős parkolás este 8-ig: az ellenzék felülvizsgáltatná a rendeletet

Király József szerint főleg a Dobó körút lakótelep felőli oldalán lett túl sok az autó, mivel itt csak 6-ig fizetős a parkolás, a házak másik felén, a körút városközponthoz közelebbi felén viszont már este 8-ig / Fotó: Hraskó István

Király József, a Szövetség önkormányzati képviselője indítványában azt írja, sokkal több lett az autó azokban az utcákban, melyek az este 8-ig fizetős parkolási zóna mellett vannak, de csak délután 6-ig díjkötelesek. A vendéglátósok is panaszkodnak, hogy kevesebb a vendégük az új rendelet bevezetése óta.

Tavaly októberben fogadta el a képviselő-testület az új parkolási rendeletet. Ennek lényege többek között, hogy a belváros bizonyos részein kiterjesztették a fizetési időszakot este 8-ig, és emelték az alaptarifákat: egy órányi parkolás az I. díjövezetben 400 forintról 500-ra, a II. díjövezetben 320-ról 360-ra drágult (itt tekinthetők meg a díjövezetek határai).

A Városrendészet önköltségi havidíja 400-ról 1000 forintra emelkedett, ami az eddigi éves 4800 forintos nyugdíjas és lakossági bérletek 12 ezer forintra emelkedését jelentette.
Emellett 150 százalékos díjat vezettek be a kisteherautókra 3,5 tonna össztömegig és 5 méter hosszúságig, az ennél nagyobb járműveknek dupla díjat kell fizetniük.
Ezév január 1-jétől kizárólag a kecskeméti lakó-, vagy tartózkodási hellyel rendelkező magánszemélyek vásárolhatnak 50 százalékos kedvezményes bérletet elektromos gépjárművük után.

Az ellenzéki képviselő felülvizsgáltatná a rendeletet

Király József, a Szövetség a Hírös Városért Egyesület önkormányzati képviselője a május 25-ei testületi ülésre benyújtott indítványában a parkolási rendelet módosítását javasolja, emlékeztetve, hogy tavaly ősszel arról volt szó: fél év után felülvizsgálják és szükség esetén megváltoztatják a szabályozást. Több problémát is felvetett:

Fotó: Hraskó István

A racionalizálás volt az indok

A parkolási rendelet módosítását ősszel Homoki Tamás alpolgármester azzal indokolta, hogy a parkolószámot a nagykörút által határolt belvárosi területrészen városszerkezeti okokból nem lehetséges növelni, ezért a racionalizálás irányába kell elmozdulni. Megfogalmazása szerint a javaslatok nem bevételnövelő szándékkal, hanem a meglévő kapacitásokkal való jobb gazdálkodás szellemében készültek.

Mindezt számokkal kívánta alátámasztani: 2014 óta egyharmaddal növekedett a gépjárműállomány, jelenleg 65-70.000 autó van városunkban, de a környékbeli településeket is figyelembe véve körülbelül 160-170.000 ember közlekedik napi rendszerességgel a megyeszékhely útjain (beleértve a közösségi közlekedést igénybe vevőket és a kerékpárosokat is). Ezen belül különösen erős a belváros terhelése, ahol az átmenő forgalom nélkül is nagyjából 20.000 munkahellyel, tehát ide irányuló célforgalommal kell számolni.

Exit mobile version