Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár drámainak nevezte a MÁV vasúti járműpark helyzetét annak ellenére, hogy az elmúlt 10 évben 120 elektromos motorvonattal bővült a flotta. Szerinte a mellékvonali, regionális járatok mellett az Intercityk küzdenek komoly hiányosságokkal, mind vasúti kocsik, mind mozdonyok terén.
„Naponta fordul elő, hogy lerobban egy-egy InterCity járat, InterCity-kocsik helyett légkondicionáló nélküli elöregedett gyorsvonati kocsikat tesz a vonatokba a MÁV, ezzel hosszú csúszásokat, fennakadásokat okozva. (..) Ez pedig az utasszám-növekedés korlátjává válhat” – mondta Vitézy.
Szerinte nem lehet új utasokat vonzani a romokban heverő járműpark miatt akkor sem, ha olcsók az IC-jegyárak, és kiterjesztik rá az országbérletet. Emlékeztetett, a kormány leállította az új Intercity-flotta beszerzését költségvetési okok miatt. Akkora az igény új vasúti járművekre Európában, hogy 4-5 éves várólistával dolgoznak a gyártók – tette hozzá.
„Ha tehát most nem indítjuk el a beszerzéseket, akkor 2026-2027-re sem lesznek új járműveink. Jelenleg viszont számomra még az is kérdéses, hogy az idei nyári szezont hogyan fogja kibírna a MÁV távolsági járműflottája, nemhogy a következő 3-4, vagy akár 5 évet.”
via növekedés.hu