A Lidl diszkontlánc német sertéshússal töltötte fel a pultjait, mert azokat olcsóbban be tudja szerezni, mint a hazai beszállítóktól. Két éve még ígéretet tett az üzletlánc, hogy magyar beszállítóktól veszi a hústermékeket, mostanra azonban felülbírálta ezt.
A kormánymédiához tartozó Világgazdaság szerint a Lidl a magyar beszállítókat arra akarja kényszeríteni, hogy olcsóbban adják neki a húst, vagy lecseréli őket külföldi beszállítókra. A lap érdeklődésére a Lidl megerősítette, hogy vannak német darálthústermékeik, konkrétumokat azonban nem árult el, üzleti titokra való hivatkozással.
A Portfolió is megkereste a céget, kérdésükre azt válaszolták, hogy a diszkontlánc 2021 novemberi vállalása óta jelentős mértékben megváltozott a gazdasági helyzet. A háború kitörése, az infláció, valamint az energetikai árak drasztikus növekedése mind hatással voltak az élelmiszer-kiskereskedelmi piac működésére. A friss szárnyasok, a friss sertés és a friss marhahúsok döntő többsége továbbra is magyar partnereiktől érkezik és az együttműködés folytatódik – tették hozzá.
Az olcsóbb német sertéshús oka lehet a méretgazdaságosság, az ottani hatalmas vágóhidak arányában olcsóbban tudnak dolgozni. A Világgazdaság cikke szerint a Lidl úgynevezett likvidációs készletet szerzett be, mert úgy vélik a német termékek lejárati ideje rövidebb. A Lidl a Portfoliónak azt mondta, „mind a magyar, mind a német termékek eltarthatósági időintervalluma azonos az áruházakba történő érkezés pillanatában.”
Erre utal az is, hogy a termékek magyar csomagolással, aktualizált magyar hívószavakkal futnak.
via HVG