Két cikkben foglalkozik a Telex.hu a Budapest-Belgrád vasútvonal építésével.
A síneket Győrbe vitték
„Négyszer 29 kilométernyi sínt, talpfákat, munkagépeket és szakembereket is egyik napról a másikra kellett találni a győri vasútvonal felújítására, amire csak pénz nincsen. A megoldás: átvittek mindent a Budapest–Belgrád építkezéséről.”
Szerencsére mindkét helyen Mészáros Lőrinc cége végzi a munkálatokat, így „csak” cégen belüli készletek átcsoportosítása történt, 32 milliárd forint értékben. További érdekes részletek a Telex cikkében.További érdekes részletek a Telex cikkében.
A kínai fel nem tud EU szabvány szerinti biztosító berendezéseket szállítani
„A beruházáshoz kritikus biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítését a kínai fél vállalta, de ők ezt egyszerűen nem tudják megcsinálni az európai szabványok szerint. Lehet, hogy még most kell majd hozzá új alvállalkozót keresni, de az is lehet, hogy végül ilyen nem is épül.
A VSquare szerint a kínaiak felhagytak a munkával, és leállították a projekt finanszírozását is, miközben a helyzet odáig fajult, hogy Orbán Viktor őszi kínai útján próbálhatja meg személyesen rendezni a kínaiakkal.” – a TelexenTelexen elolvashatja, hogy mennyivel csúszik és drágul a már jelenleg is 750 milliárd forintos projekt.