A magyar vonatok decemberig maradhatnak levágva a nyugat-európai hálózatról

- Advertisement -

Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) arról tájékoztatta az utasokat, hogy decemberig maradhatnak levágva a magyar vonatok a közvetlen nyugat-európai vasúti vérkerignésről. Eredetileg október 26–áig hirdették meg a magyarországi (Budapest-Győr fővonalon) végzett pályafelújítás miatt bevezetett osztrák intézkedéseket.

Jelenleg a Budapestről Münchenbe tartó járatokon és a legtöbb, Salzburgba tartó járaton nem lehet közvetlenül elérni az úti célokat, a vonatok csak Bécsig közlekednek. A tovább utazó utasoknak ott kell megvárniuk a csatlakozást, ami akár egy órás várakozással is együtt járhat.

„Kérjük, vegyék figyelembe, hogy 2023. október 4-től előreláthatóan december 10-ig Budapestről Bécsen át München irányába a közvetlen járatok közlekedése nem lehetséges” – írja az ÖBB. A MÁV vágányzári tájékoztatójában viszont továbbra is az október 27-i dátum olvasható.

Ezen felül október 27-től mintegy három héten át pótlóbuszok fognak közlekedni Budapesttől Tatabányáig a pályafelújítás miatt (eddig egy vágány volt használható, akkortól viszont egy sem lesz), ezekről kell majd átszállni egy vonatra, amely ismét csak Bécsig közlekedik. Ez a helyzet november 17-éig áll majd fenn.

A MÁV jegyfoglaló rendszere (Elvira) szerint Münchenbe például 2-4 átszállással juthatunk el október 27-én, amiben benne van a tatabányai átszállás (a pótlóbuszról a vonatra) és a bécsi csatlakozás. Egyes járatok ezen kívül passaui vagy salzburgi átszállást is tartalmaznak.

Későbbi időpontra – november 18-ára -, viszont már a megszokott, napközben két óránként közlekedő közvetlen járatokat mutatja a rendszer Münchenbe, ami viszont ellentmond az osztrák vasút tájékoztatásának, szerintük ugyanis előreláthatóan nem lesz lehetőség közvetlen járatok közlekedtetésére december 10-éig.

A MÁV már korábban felhívta a figyelmet arra, hogy a változás nem minden Railjet járatot érint: a Keleti pályaudvarról 6:40-kor Zürichbe induló és 17:40-kor Salzburgba induló járat (rjx 162, rjx 42) a teljes útvonalon közlekedik. A változás nem érinti a Bécsen, Salzburgon, Müncehen át Stuttgartba, illetve Zürichbe közlekedő Kálmán Imre EuroNight (EN 462) közlekedését sem.

Magyarország felé valamennyi Railjet vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik, utasaiknak Bécsben nem kell átszállni. Ez a korábbi közlés persze a teljes vágányzár idejére értelemszerűen nem lesz igaz. Vagyis az október 27-től tervezett három hetes teljes vágányzár a legtöbbet ezek közül a járatok közül érinti majd. Kivétel a Münchenbe közvetlenül közlekedő éjszakai vonatok, amely – bár a szokásosnál mintegy három órával hosszabb menetidővel, de – átszállás nélkül fog közlekedni.

Budapestről Münchenbe a legtöbb nappali járat menetrend szerint 7,5-8 órás menetidővel közlekedik, szemben a közvetlen járat korábban megszokott 6 óra 51 perces menetidejével.

Salzburgba korábban közvetlenül 5 óra 13 perc alatt lehetett eljutni, ez most számos járat esetében 6:09 percre nőtt, a Budapest-Tatabánya vonal lezárásának idején pedig számos járat esetében 6:39 perc lesz menetrend szerint.

via Magyar Hang

- Advertisement -
Exit mobile version