fbpx
21.4 C
Kecskemét
2024. április 27., szombat

FRISS HÍREK

Átalakulnak a filmnézési szokások Magyarországon

- Advertisement -

A szolnoki Alexandre Trauner Art/Film Fesztivál keretében rendezte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) A művészet tudatossága, a tudatosság művészete című konferenciát, ahol az előadók arról beszéltek, hogy az elmúlt időszakban jelentős átrendeződés jellemezte a médiafogyasztási, filmnézési szokásokat Magyarországon és ez a változás jelenleg is tart.

Galambos István, az NMHH kutatási igazgatóhelyettese A televízió mint a filmes kultúra megőrzésének eszköze című előadásában arról beszélt, hogy a mozik, a televízió és a streamingszolgáltatók összehasonlításából kitűnik: az emberek a televízióban nézik a legtöbb filmet, a magyar gyártású alkotások “otthona” ezen belül is a közmédia. A következő időszak legfontosabb kihívásának nevezte, hogy “a magyar filmek is megtalálják az utat a következő generációhoz”.

Kollarik Tamás, a konferencia elnöke szerint 2003-ban a magyar audovizuális ipar teljesítménye 3 milliárd forint volt, mely 2022-re megközelítette a 400 milliárd forintot. Ebből is leszűrhető, hogy Magyarországon nemcsak a filmgyártás, de a filmipari tevékenység is aktívan működik – fogalmazott.

Szerinte Magyarország Európa egyik legjelentősebb filmgyártó bázisa, amit a honi szabályozó és támogatási rendszer, továbbá az iparág mögött álló tehetség tesz lehetővé. Hozzátette, hogy a konferencia témáinak háttér- és kutatási anyagait elérhetővé téve szeretnének későbbi kutatásokat ösztönözni a felsőoktatási intézményekkel együttműködésben.

Hasonló cikkünk:  Ősszel érkezhet a TV2-re a Bán Mór könyveiből készülő Hunyadi-sorozat

Mádl András, az NMHH Műsorfigyelő és -elemző Igazgatóságának vezetője kifejtette: az elmúlt évtizedekben a filmszínházak száma, a filmkínálat és a nézői szokások egyaránt megváltoztak. 1990 óta csaknem 2000-ről 508-ra esett vissza a mozitermek száma Magyarországon, ezzel az európai rangsor hátsó részéhez tartozunk. A 2022-ben bemutatott több mint negyven magyar film örvendetes előrelépés a korábbi esztendők “terméséhez” képest, ugyanakkor a látogatók négyötöde továbbra is amerikai filmeket néz, míg a magyar alkotásokra a nézők 6 százaléka kíváncsi – mondta.

Deák Kristóf Oscar-díjas filmrendező a filmmarketing fontosságáról beszélt. Úgy vélte, a filmeseknek sem szabad szégyellni, hogy el kell adni produktumukat. A legjobb film sem adja el magát – fogalmazott, kiemelve: a jó marketing értelmezési kulcsot ad az alkotásokhoz és hozzáad a filmélményhez.

A cikket a Szol24 és a KecsUP együttműködésének keretében szemlézzük, a teljes cikket itt olvashatja.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

„Elengedte” a városvezetés a Csiperót, az egyesület kijelentette: nem kíván eltérni az alapkoncepciótól

Hat éve nem rendezték meg Kecskeméten az Európa Jövője Nemzetközi Gyermek- és Ifjúsági Találkozót, közkedvelt nevén a Csiperó Fesztivált....

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...