Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Útjavítás még nincs, harmincas táblák már végig vannak a Beretvás közön

Kátyú és harmincas tábla a Beretvás közön / Fotó: Hraskó István

Nemrég harmincas táblákat helyeztek ki végig a Beretvás közön. Leviczky Cirill, Kadafalva kormánypárti önkormányzati képviselője azt mondta, az ott lakók kérték ezt. A városüzemeltetési bizottság tagjai – pártállástól függetlenül – egyhangúlag megszavazták a sebességkorlátozást, a kommentelők viszont „szétszedik” a döntést. 

A Beretvás köz két végén (a Boróka utca, valamint a Korhánközi út-vasúti átjáró felől) már évekkel ezelőtt kihelyeztek egy-egy 30-as táblát és egy 5 tonna súly fölötti járművek (kivéve célforgalom és menetrend szerinti autóbusz) behajtását tiltó táblát. Csakhogy ezek hatályát az első betorkolló utcák (a Tövis utca és egy név nélküli) feloldják, így az 1500 méteres út legnagyobb részén ötvennel lehet menni.

Fotók: Hraskó István

Aki gyakran jár erre, tudja: ahhoz képest, hogy milyen forgalmat bonyolít le az út, nincs valami jó állapotban, két autó nem is fér el normálisan egymás mellett. Ezen a ponton idéznénk a városüzemeltetési és fejlesztési bizottság október ülésére készült előterjesztést:

„Burkolata nem egységes, egy korábbi 4 m szélességű burkolt út lett mintegy 1 m-rel kiszélesítve. A burkolat állapota töredezett, az úttest szélessége a folyamatos kétirányú forgalom számára nem elegendő, kerülés csak a padkára történő lehúzódással oldható meg. Ennek eredményeként a burkolat és a padka állapota sem megfelelő.”

A kátyúkról ugyan nem tesz említést az anyag, de jópár nagyméretű mélyedés is nehezíti a dolgát az erre közlekedőknek.

A sebesség-és súlykorlátozás egész Beretvás közre történő kiterjesztésének javaslata azért került az említett bizottság asztalára, mert ezt a városrész önkormányzati képviselője, a Fidesz-KDNP-s Leviczky Cirill kérte. Mint a kormánypárti képviselő elmondta az ülésen, tőle pedig az ott lakók kérték, és ő egyetért velük.

Úgy fogalmazott, „a nagy forgalmú, de kis keresztmetszetű és rossz útszerkezetű” út – amelyen menetrend szerinti autóbusz is jár – problémája időről időre felmerül, még ilyen állapotában is sokan száguldoznak rajta. A balesetek elkerülése és az ott élők érdekében kezdeményezte sebességkorlátozást, amíg „az útnak egy végleges megoldása nem történik meg” (hogy ez pontosan mit jelent, kátyúmentesítést, felújítást, szélesítést, az nem derült ki – a szerző). Leviczky Cirill hozzátette, ő abban nem foglalt állást, hogy harmincas vagy negyvenes korlátozás legyen, a Polgármesteri Hivatal készítette elő a harmincas verziót, ebben ő nem kíván nyilatkozni.

A dr. Homoki Tamás alpolgármester által jegyzett előterjesztésben is az állt, hogy az 50 km/órás sebesség a Beretvás köz jelenlegi állapotában balesetveszélyes helyzeteket teremthet, és ez alapján „a forgalom korlátozására vonatkozó kérés indokolt”.

A bizottság hat jelenlévő tagja ezt meg is szavazta egyhangúlag, köztük Király József, a bizottság ellenzéki elnöke, valamint három kormánypárti képviselő – Kósa József, Nemcsik Mátyás és Sipos László – is. Ennek megfelelően ki is tették nemrég a sebesség-és súlykorlátozó táblákat immár a teljes Beretvás közön, mindkét irányban.

A Sebességmérés/Útinform Kecskemét Facebook-csoportban azonban nem mindenki volt maradéktalanul elégedett az átmenetinek mondott megoldással. Pár az érdekesebb kommentek közül:

Exit mobile version