fbpx

FRISS HÍREK

Az utóbbi években döbbenetesen sok vonatkisiklás volt Magyarországon

- Advertisement -

2023 januárjától jelentős mértékben megemelkedett a sűrűnek mondható Magyarország vasúthálózatán a balesetek száma, köztük számos szerelvény kisiklása is értendő.

Példa erre a 2023. július 9-én elindult 17 kocsiból álló tehervonat, ami Szolnokról indult Békéscsaba felé. Mezőtúr közelében, a kétpói kitérőnél kisiklott a szerelvény második kocsija, majd nyolc továbbit magával rántott, ezért másodperceken belül milliárdos nagyságrendű kár keletkezett. Felszántott vágány, eltört sínek, leszakadt felsővezeték maradt a baleset után.

Szintén nagy pusztítás volt december 30-án Nagymarosnál, ahol egy 23 kocsiból álló vonat kilenc kocsija ugrott le a sínről. Különösen veszélyes eleme volt ennek a balesetnek, hogy a szétrepülő pályaalkatrészek itt a környező magánkertekben landoltak, és betört egy ház ablaka is.

Szerencsére az említett baleseteknél nem történt személyi sérülés.

Karosi Róbert, a MÁV vasútbiztonsági igazgatója a Telexnek magyarázta el, hogy a júliusban balesetet szenvedő szerelvényt a vonatkozó szabályoknak megfelelően készre jelentették, vagyis a szolnoki indulás előtt megfelelőnek találták a műszaki állapotát.

A baleset vizsgálatából kiderült, hogy a második kocsi fékberendezése meghibásodott. Bár az indulás előtti fékpróbán még jó volt, viszont az esemény előtt 1-2 tized bar nyomással, súrlódva hozzáért a kocsi forgóvázához tartozó kerekekhez, ezért azok túlhevültek. A hőterhelés miatt pedig bekövetkezett a baleset.

Hasonló cikkünk:  A szegedi lézerközpont segítségével lehetnek gyorsabbak a mikroszámítógépek

A vasúti járművek javítása és karbantartása három nagyságrenddel kevesebb pénzbe kerül, mint a milliárdos károk. Papíron minden lehetőség adott a hasonló helyzetek megelőzésére, a gyakorlat ennél összetettebb, az utóbbi négy év statisztikája alapján havonta átlagosan legalább egy vonat kisiklott Magyarországon, ebből évente három-négy eset műszaki hibára volt visszavezethető.

Az elmúlt négy évben összesen 42 ilyen baleset történt a MÁV körülbelül 7200 kilométeres hálózatán. A 80-as évek óta fokozatosan romlik a hálózat általános állapota, és fontos tényező, hogy milyenek a járműdiagnosztikai- és biztosítóberendezések egy-egy vonalon.

A MÁV vasútbiztonsági igazgatója szerint az elmúlt három év magyarországi vonatkisiklásainak többségét fele-fele arányban pálya- vagy járműhiba, kevesebb mint negyedét pedig emberi mulasztás okozta. További részletek a Telex.hu cikkében olvashatók.

A cikket a Szol24 és a KecsUP együttműködésének keretében szemlézzük, a teljes cikket itt olvashatja.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...