Kétszázötvenen dolgoznak majd a ZF tengelygyártó üzemében, a déli iparterületen

- Advertisement -

Első és hátsó tengelyeket fognak összeszerelni a Mercedes-gyár számára a ZF most épülő 17 ezer négyzetméteres üzemében, a Barényi Béla úton. A próbagyártás már augusztusban megkezdődik. Kétszázötven fős lesz az üzem, a kormány 2,4 milliárd forinttal támogatja a német tulajdonú vállalat beruházását.

Meghívót ugyan a KecsUp szerkesztősége nem kapott a ZF Chassis Modules Hungary Kft. szerdai, Sheraton Hotelben tartott „beruházás bejelentő eseményére”, fülest viszont igen, így próba szerencse alapon odamentünk, és csodák csodája, be is jutottunk.

Azt még decemberben bejelentette Budapesten Szijjártó Péter, hogy a német tulajdonú ZF Chassis Modules Hungary Kft. autóipari beszállító 24 milliárd forintos beruházással összesen 313 új munkahelyet hoz létre Kecskeméten és Debrecenben. A külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy a cég lengéscsillapítókat, továbbá első és hátsó tengelyeket fog gyártani a BMW debreceni és a Mercedes kecskeméti üzemében 2025-től előállítandó elektromos autók számára. Kiderült még, hogy a projekthez az állam 2,4 milliárd forintnyi támogatást nyújt.

Fotók: Hraskó István

Kis kitérő: a ZF egy globális járműipari technológiai vállalat, amely termék- és szoftvermegoldásokat kínál járműgyártók és mobilitási szolgáltatók számára, honlapjuk szerint több termékcsaláddal is a globális értékesítési lista első helyét foglalják el. 32 országban 168 gyártóüzemmel rendelkeznek, munkavállalóik száma 165 ezer. Érdekesség, hogy a német anyacég elődjét a német Ferdinand Zeppelin gróf alapította a kormányozható léghajók alkatrészeinek gyártására.

A ZF 1995-ben vásárolta meg a Csepel Autógyár egri üzemét, a magyar leányvállalat, a ZF Hungária Ipari és Kereskedelmi Kft. itt tevékenykedik 1996 óta. A jelenleg 1800 fős cég manuális és automatizált sebességváltók, valamint ezek alkatrészeinek gyártásával és értékesítésével foglalkozik. Honlapjuk szerint legújabb termékük a 8HP típusú, nyolcfokozatú automata sebességváltó, ebből 2023 decemberében készült el az egymilliomodik darab.

A szerdai eseményen kiderült, hogy tavaly bejegyzett új – egyébként szintén egri székhelyű – leányvállalatuk, a ZF Chassis Modules Hungary Kft. Kecskeméten egy 17 ezer négyzetméter alapterületű gyárat épít, amelyben első és hátsó tengelyek összeszerelését és azonnali beszállítását végzik majd a szomszédos Mercedes-gyárba.

Az üzem kivitelezése már 2023 októberében elindult a déli iparterületen, a Barényi Béla úton, az 54-esen lévő körforgalomhoz közel; mint a helyszínen meggyőződtünk róla, javában épül a csarnokok vasbeton-szerkezete. Egy hasonló ZF üzem Dél-Afrikában az első kapavágástól a gyártás beindulásáig nyolc és fél hónap alatt elkészült, Kecskeméten is nagyjából ez a cél. A terv szerint májusban már birtokba veszik a gyártócsarnokot és telepítik a gépeket, augusztusban kezdődik az első tengelyek próbagyártása, szeptemberben pedig megkaphatják a teljes használatbavételi engedélyt.

Varjassy Csaba, a kecskeméti üzem igazgatója elmondta: a felfutás után legalább 250 munkatársuk lesz. Mint az eseményen megtudtuk, eddig alig több mint tíz fős a csapatuk, jelenleg nyolc pozíciójuk van meghirdetve a honlapjukon: keresnek többek között operációs vezetőt, gyártómérnököt, anyagtervezőt, HR generalistát, logisztikai menedzsert és minőségügyi vezetőt. De az igazgató szerint karbantartókra, valamint a beszerzés és adminisztráció területén is sok kollégára lesz szükségük.

Varjassy Csaba, a kecskeméti üzem igazgatója

Az eseményt konferáló hölgytől – nevét sajnos nem tudjuk – megkérdeztük, szerintük a város/térség munkaerőpiacáról találnak-e majd elég munkatársat, és rögtön rávágta: nem gondolkodnak ázsiai, távol-keleti dolgozók felvételében. Debrecenben egyébként körülbelül 200 fős lesz az üzemük.

Többször hangsúlyozták, hogy a gyárban környezetkímélő technológiákat fognak alkalmazni, és az első-hátsó tengelyeket „just in sequence”, azaz időablakos ütemezéssel, a gyártás üteméhez illeszkedően fogják szállítani a Mercedes-gyárba.

Ludwig Armbruster, a német anyacég európai régióért is felelős vezetője felemlegette a hétfői német-magyar férfi kézilabda meccset az Európa-bajnokságról, amelyen ők diadalmaskodtak, de rögtön kijelentette: a kecskeméti gyárral viszont a magyarok fognak nyerni.

Ludwig Armbruster, a német anyacég európai régióért is felelős vezetője

Meglátása szerint az innováció, a következetesség és a kultúrához való erős kapcsolódás az, ami minket összeköt. Hangsúlyozta, a ZF globálisan aktív vállalat, amely az elmúlt évek kihívásai közepette is tudott növekedni, és büszkék arra, hogy Magyarországon is jelen vannak, sőt bővülnek.

Szemereyné Pataki Klaudia polgármester szerint nagyon kevés régió rendelkezik olyan tudással Magyarországon, amely a ZF képviselte innovatív csúcstechnológiát ki tudja szolgálni, képes befogadni. Kiemelte az oktatás, képzés szerepét, az egyetemen indult új szakokat, és hogy a hatósági engedélyezés terén is sok tapasztalat gyűlt össze az utóbbi tizenöt évben.

Végül egy megjegyzés: természetesen örömteli, hogy új, jelentős számú munkahelyet teremtő üzem jön létre – de ismét beépül egy korábbi zöldterület az egykor mezőgazdaságáról híres Kecskeméten. Felkészül az út túloldalán lévő föld?

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Egy csomó drágítás jöhet Kecskeméten: ha megszavazzák, többet kell majd fizetni a nyugdíjas otthonokért, a gyermekétkeztetésért, az önkormányzati bérlakásokért is

Nagy díjemelés-csomagról szavaz a kecskeméti képviselő-testület november 28-ai ülésén. Az előterjesztések már fent vannak az önkormányzat honlapján, ezeket átnézve...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version