fbpx

FRISS HÍREK

Már szállít utasokat a hidrogénbusz Kecskeméten, de nem díjmentesen

- Advertisement -

Március 5-én, kedden forgalomba állt Kecskeméten a tesztelésre érkezett Solaris Urbino 12 hidrogén üzemanyagcellás autóbusz. Április 2-ig marad, kedden az 1-es, a 12D-s, a 15-ös, a 21-es és a 22-es vonalán tűnik fel. Míg Debrecenben és Miskolcon díjmentesen lehetett vele utazni, Kecskeméten csak bérlettel vagy jeggyel.

Olvasónk tippje alapján még szombaton a busztelephelyen kaptuk lencsevégre a hidrogénhajtású Solaris buszt, amely Miskolcról érkezett Kecskemétre. Akkor megkérdeztük a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft.-t (KeKo), mikor állítják be a buszközlekedésbe a Solarist, mely vonalakon találkozhatnak vele az utasok, és hogy ugyanúgy díjmentesen lehet-e majd vele utazni Kecskeméten, mint Debrecenben? Választ sajnos nem kaptunk.

Lesifotó a Solarisról a busztelephelyen / Fotó: Hraskó István

Kedden viszont közösségi oldalán tudatta a KeKo, hogy már szállít utasokat a Solaris, az alábbi időpontokban és járatokon, és azt is közölték, „az érvényes díjszabásban meghirdetett díjtételekkel és feltételekkel lehet igénybe venni”.

Frissítés: az eredeti Facebook bejegyzést eltávolították a KeKo oldaláról, az új bejegyzés ez:

Azt nem tudni, hogy mindennap ugyanez lesz-e a Solaris „programja”, vagy más vonalakon is feltűnik majd és ezt mindig külön közzéteszik.

A hírek szerint a hidrogén buszt Debrecenben díjmentesen lehetett kipróbálni:

A Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. is arról adott hírt a busz forgalomba állításakor, hogy a tesztidőszak alatt az utasok díjmentesen próbálhatják ki.

Megkérdeztük a KeKo-t, Kecskeméten miért csak „az érvényes díjszabásban meghirdetett díjtételekkel és feltételekkel lehet igénybe venni”, ha válaszolnak, frissítjük cikkünket.

Az MVK március 4-én egyébként összegezte tapasztalatait, és úgy értékelték, pozitívak voltak a járművezetők és az utasok visszajelzései, valamint az üzemeltetés is problémamentes volt. A Solaris a városban nagyon sok útvonalon közlekedett, és 4500 kilométert futott a miskolci teszt során.

Hasonló cikkünk:  Olvasd el mit gondolnak szerkesztőségünk tagjai a sajtószabadságról!

Már a forgalomban Kecskeméten / Fotó: Hraskó István

A buszra mi is felszálltunk (az 1-es vonalon) Kecskeméten, és azt tapasztaltuk, hogy nagyon halkan és dinamikusan megy. A jegy érvényesítésére alkalmas automata nincs rajta, ezért a megváltott tikettet a buszvezető betépte.

A jármű zéró emissziós, így teljes mértékben károsanyagkibocsátás-mentes. Az elektromos autóbuszokhoz viszonyítva annyi különbség van a két hajtásforma között, hogy a meghajtáshoz szükséges energiát hidrogén-tartályokban tárolja a jármű és az üzemanyag-cella alakítja át a hidrogént elektromos árammá, amellyel az autóbusz meghajtása történik.

A HUMDA (Hungarian Mobility Development Agency, Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.) még tavaly júniusban írt ki közbeszerzést két darab hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerű szóló autóbusz, valamint a szükséges kiszolgáló infrastruktúra egy éven át tartó bérlésére, kifejezetten tesztelés céljából.

A hidrogénbusz az Izsáki úton / Fotó: Hraskó István

A tender eredményeként egy Toyota CaetanoBus és egy Solaris gyártmányú hidrogénbusz érkezett hazánkba – előbbivel Budapesten és környékén, utóbbival pedig egy országos turné keretében a programban résztvevő vidéki városokban találkozhatnak az utasok 2024 folyamán.

A Solaris 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú hidrogénbusz januárban állt be a közösségi közlekedésbe Debrecenben, a DKV menetrend szerinti járatai közé.

A hivatalos ütemterv szerint ezután februárban Miskolc következett, a harmadik állomás Kecskemét, majd következik még Kaposvár, Zalaegerszeg és Győr. A hidrogénbusz ezután az év második felében újra bejárja a felsorolt helyszíneket, hogy eltérő időjárási körülmények között lehessen működési tapasztalatokat gyűjteni a járművel. Az előzetes hírek arról szóltak, hogy mindenhol díjmentesen lehet utazni rajta.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...