Az e-kereskedelem minden területén kiélezett verseny folyik, a kis szereplőknek is a nagyágyúkkal kell felvennie a versenyt, ami csak megfelelő PPC stratégia birtokában sikerülhet.
A legtöbb webáruháznak szüksége van online hirdetésekre a láthatóság, illetve a kattintások és leadek generálása, az eladások növelése érdekében. Az e-commerce PPC stratégiák és gyakorlatok segítik a vállalkozásokat a reklámozás ezen formáját kihasználva nagyobb bevételhez jutni.
Abban különböznek a hagyományos PPC hirdetésektől, hogy segítenek leküzdeni az iparág egyedi kihívásait, hiszen a webshopok jellemzően jóval nagyobb készlettel rendelkeznek, illetve a globális értékesítés piacán is részt vesznek. Ha biztos kezekben szeretnéd tudni vállalkozásodat, és az élre törni, valamint ott maradni, webshopod marketingjét bízd az Adlabra! Mi lehet jó stratégia?
A PPC hirdetésmenedzsment előnyei
A PPC hirdetés rendkívül hatékony a webáruházak esetében, ugyanis ezekből a weboldalra érkező látogatók 50%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolnak, mint azok, akik organikus linkről érkeztek.
De a PPC hirdetések révén értékes információkat szerezhetsz a célközönséged, a felhasználóid viselkedéséről, az átkattintási (CTR) és a konverziós arányokról, amelyeket felhasználhatsz a kampányaid finomhangolásához, hogy a megfelelő vásárlókat a megfelelő termékekkel és a megfelelő időben érd el. Sőt, ezek az adatok nélkülözhetetlennek bizonyulnak, amikor azt szeretnéd látni, hogy mely kampányok és hirdetések hozták a legjobb eredményeket.
Hogyan csináld?
A Google Ads-fiók hozzáférést biztosít a haladó célcsoport-célzási funkciókhoz, amelyek a hirdetéseket az ügyfelek meghatározott típusai felé irányítják a tartózkodási hely, az érdeklődési kör, a keresési előzmények és egyéb adatok alapján. Vagyis személyre szabott, az egyedi igényekhez és preferenciákhoz igazított kampányokat hozhatsz létre, amely jelentősen növelheti a konverziós arányt.
A siker kulcsa, hogy pontosan tudd, miért is indítod a kampányokat! Cél lehet a forgalom irányítása a legújabb akciókra vagy egy olyan termékcsalád eladásainak felélénkítése, amely nem fogy olyan jól, mint korábban, vagy maximális bevétel generálása az új, nagy értékű termékből. Az alapbeállításokról most nem lesz szó, csak néhány haladóról.
Haladó beállítások
Szegmentáld a kulcsszavakat shopping brand és nem brand alapúak szerint, ugyanis a shopping ads termék alapú licit modellt használ, vagyis a kereső dönti el, hogy mi jelenjen meg az egyes kifejezésekre, így azt nem tudod optimalizálással irányítani. Ahhoz, hogy mégis hatni tudj rá, 3 különböző prioritású kampányt kell indítani, ezáltal az értékesítést összpontosíthatod, és lefaraghatsz a költségekből.
Használd ki a dinamikus keresési kifejezéseket, bővítsd a kulcsszó készletedet DSA kampánnyal! A Google Showcase Shopping hirdetés a Google újítása a webshopoknak és a kiskereskedőknek, hatékonyabb elérést biztosít elsősorban a mobilos felhasználók számára.