Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

A Fidesz nem sajnálja a pénzt Facebook hirdetésekre, nagyságrendekkel többet költ, mint az ellenzéki pártok

Fotó: Bődey János/Telex

Az országgyűlési választástól eltérően az európai parlamenti és az önkormányzati választás kampányában nincs törvényi korlát, csak az elkölthető pénz mennyisége szab határt, hogy egy-egy párt mennyit költ politikai hirdetésekre. A Fidesz nem is aprózta el, a kampány első hetében százszor annyit költöttek Facebookon hirdetésekre, mint a Momentum, és ezerszer annyit, mint a DK.

Elszámolni sem kell az elköltött pénzekkel, mert a pártok nem kapnak állami támogatást a kampányra, amúgy pedig az Állami Számvevőszék nem is szokta a kampányköltések közé sorolni a közösségi médiában feladott hirdetéseket.

Napjainkban már az ezen a platformokon megjelenő hirdetések jobban meg tudják célozni a választópolgárokat, mint az utcai plakátok.

Ezek a pártok főoldalán megjelenő hirdetések, az egyes politikusok esetében is hasonló különbségek vannak. Szentkirályi Alexandra, a Fidesz főpolgármester-jelöltje 12.451.105 forintnyi hirdetést kapott pártjától a kampány első hetében, Orbán Viktor miniszterelnök bejegyzéseinek hirdetésére pedig 5.491.905 forintot költöttek.

A DK a két EP-képviselőjének posztjaira ennyit költött:

A Megafon ugyanebben az időszakban 46,5 millió forintot költött Facebook-hirdetésekre.

via RTL Híradó

Exit mobile version