Az országgyűlési választástól eltérően az európai parlamenti és az önkormányzati választás kampányában nincs törvényi korlát, csak az elkölthető pénz mennyisége szab határt, hogy egy-egy párt mennyit költ politikai hirdetésekre. A Fidesz nem is aprózta el, a kampány első hetében százszor annyit költöttek Facebookon hirdetésekre, mint a Momentum, és ezerszer annyit, mint a DK.
Elszámolni sem kell az elköltött pénzekkel, mert a pártok nem kapnak állami támogatást a kampányra, amúgy pedig az Állami Számvevőszék nem is szokta a kampányköltések közé sorolni a közösségi médiában feladott hirdetéseket.
Napjainkban már az ezen a platformokon megjelenő hirdetések jobban meg tudják célozni a választópolgárokat, mint az utcai plakátok.
- Április 19-25. között a Fidesz 24.467.207 forintot költött a Facebookon a saját oldalán megjelenő posztok hirdetésére.
- A Momentum ugyanebben az időszakban 259.792 forintot, a Demokratikus Koalíció 27.748 forintot áldozott ugyanerre a célra.
Ezek a pártok főoldalán megjelenő hirdetések, az egyes politikusok esetében is hasonló különbségek vannak. Szentkirályi Alexandra, a Fidesz főpolgármester-jelöltje 12.451.105 forintnyi hirdetést kapott pártjától a kampány első hetében, Orbán Viktor miniszterelnök bejegyzéseinek hirdetésére pedig 5.491.905 forintot költöttek.
A DK a két EP-képviselőjének posztjaira ennyit költött:
- Molnár Csaba: 1.257.641 forint,
- Dobrev Klára: 148.110 forint.
A Megafon ugyanebben az időszakban 46,5 millió forintot költött Facebook-hirdetésekre.
via RTL Híradó