Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

A Greenpeace keresett, de csak elvétve talált új visszaváltási díjas italcsomagolásokat a hazai boltok polcain

Fotó: KecsUP

A Greenpeace legújabb felmérése szerint csak elvétve vannak visszaváltási díjas italcsomagolások a boltok polcain, az év elején beszerelt automaták pedig szinte üresek. A szervezet szerint a helyzet lesújtó, mivel az elmúlt negyedévben csak PET-palackból 400 millió fogyhatott el, amelynek kétharmada így jó eséllyel nem lesz újrahasznosítva.

A kormány féléves haladékot adott a gyártóknak az újfajta visszaváltható palackok bevezetésére, amit a Greenpeace szerint ki is használnak. Mellettük az üzletláncok döntő többsége is húzza-halasztja, hogy a saját márkás ásványvizeket, üdítőitalokat betétdíjas csomagolásban kínálják.

A március 16. és 30. között végzett kéthetes felmérésben önkéntesek és aktivisták kilenc hazai élelmiszerüzlet-lánc tetszőlegesen kiválasztott 16 boltjába látogattak el. Vizsgálták, hogy vannak-e már az új jelöléssel ellátott, 50 Ft-os visszaváltási díjjal forgalmazott egyutas üveg- és PET-palackok, illetve alumínium dobozok. A 16 üzletből 3 boltban találtak ilyen jelöléssel ellátott italcsomagolásokat, két Aldi és egy Spar üzletben.

Azt is megvizsgálták, hogy vannak-e az üzletekben többutas, újratölthető üveg- és PET-palackok. Ilyen logóval ellátott palackot sehol nem találtak a Greenpeace aktivistái.

Simon Gergely, a Greenpeace Magyarország vegyianyag-szakértője szerint olyan nagyvállalatok sem igyekeznek a saját márkás italaikat ilyen üvegbe gyártani, amelyek évek óta zöld üzenetekkel bombázzák a vásárlókat.

via Telex

Exit mobile version