A pedagóguspálya „vonzóbbá tétele és bemutatása egy-egy személyes példán keresztül magával hozza a fiatal generáció ösztönzését, hogy ebben az irányban tanuljon tovább” – olvasható az Oktatási Hivatal és a BM honlapján is megjelent új tájékoztatóban, amely az életpályamodellel, annak „a pedagógus hivatásra gyakorolt pozitív hatásával” foglalkozik.
A Népszava megkereste a Belügyminisztériumot (BM), válaszukból kiderült, hogy a továbbtanulás és pályaválasztás előtt álló fiatalok körében, elsősorban pályaorientációs programok keretében tervezi vonzóbbá tenni a pedagóguspályát a kabinet. Ezt pedig a pedagógusok béremelését lehetővé tévő EFOP Plusz uniós projekt is elősegíti.
Az Orbán-kormány magyar és uniós források felhasználásával több mint 100 millió forintból indít kommunikációs kampányt, amelyben többek között az uniós támogatási programban megvalósuló pedagógus-béremelésről tájékoztatják a lakosságot rendezvények szervezésével, a nyomtatott és online médiában, televíziós csatornákon megjelenő tartalmakkal.
A projekt nyitórendezvényét március 19-én tartották, ami bár sajtónyilvános volt, a Népszava nem kapott rá meghívást. A kormánypárti média beszámolóiból nem, csak a szaktárca a lapnak küldött válaszából derült ki, hogy a nyitórendezvényen felszólalhatott a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) egyik alelnöke.
Tóth Tünde elmondta a lapnak, nem lepte meg, hogy felszólalását kihagyták a kormányzati híradásokból, ugyanis kritizálta a pedagógusbéremelés ügyében lebonyolított társadalmi párbeszédet, ami szerinte sem formai, sem tartalmi szempontból nem felelt meg az elvárásoknak.
„Egyebek mellett arról beszéltem, az egyeztetéseken nem tudunk megegyezni semmiben, mert a kormányzati tárgyalópartnereink nincsenek döntési helyzetben, előkészítő anyagokat, de még a tárgyalásokról szóló jegyzőkönyveket sem kapjuk meg. Szakmai javaslataink nagy részét pedig nem fogadja el a kormány” – fogalmazott a PSZ alelnöke.
via Népszava