Ahogyan arról kedden beszámoltunk, segítőivel karöltve megreformálná városunk közlekedését egy kecskeméti civil aktivista. A tervezet készítője, László részletesen beszámolt portálunknak az elképzeléseiről; többek között a jegyautomaták és a buszsávok bevezetését, valamint a Széchenyi tér tehermentesítését tartja a legfontosabbnak.
„Drasztikusan nagy változtatásokban gondolkodunk: nem csak a hálózat és a megállók terén de a megállóhelyek, valamint a buszok arculatában is. Idejét látjuk a jegyautomaták bevezetésének annak érdekében, hogy mindenki a nap 24 órájában hozzájuthasson bérlethez vagy jegyhez. Megfelelő utastájékoztató rendszerek kiépítésének lehetőségét is felvetettük, a buszokon már elhelyezett fedélzeti kijelzőkön fel kéne tüntetni a következő megállóba érkező buszjáratokat, úgy ahogy azok a megállókba kihelyezett kijelzőkön láthatók, ez megkönnyíthetné az átszállásokat” – kezdte levelét a tervezet készítője.
László kifejtette, hogy a Széchenyi teret a mai formájában kétség kívül nehézkes üzemeltetni, a buszsofőrök se nyilatkoznak pozitívan az alközpontról: rossz minőségű az útburkolat, kevés a hely, hiszen ez a buszállomás sokkal kevesebb járatra lett tervezve, mint amennyi ma használja.
Ez a megnövekedett forgalom oszlana el az elképzelése szerint a Kiskörút buszsávjaiban, amelyekben a buszok kétféle viszonylatjelzéssel haladnának – vagy a Deák tér lenne rajtuk olvasható, vagy a Katona József Színház. Előbbi a Petőfi Sándor utca – Széchenyi tér – Piaristák tere – Szabadság tér útvonalat jelölné, az utóbbi pedig a Petőfi Sándor utca – Dobó István körút – Horváth Döme körút – Bajcsy-Zsilinszky körút – Csányi János körút útvonalat. Hozzátette, hogy a két szakasz között természetesen lennének összeköttetések, nem szakadna ketté a Kiskörút, de ezt a két fő irányt tartják logikusnak ahelyett, hogy a Piaristák terétől például a Vasútállomás felé nincs busz, csupán abból adódóan, hogy a Kiskörút a buszok számára is egyirányú.
– Kik vagyunk, ki is vagyok én? A tervezetet egymagam készítem, ismerőseim és barátaim segédkeznek, elmondják tapasztalataikat, ezen felül pedig a Facebookon kapott reakciók alapján igyekszem alakítani a tervet, hogy az minél inkább a jelenlegi igényeket szolgálhassa majd egyszer, ne pedig egy elavult infrastruktúrához alakítsunk egy még újabb és káoszosabb rendszert. Nem merem magam szakértőnek nevezni, ugyanakkor mióta az eszemet tudom érdekelt a közlekedés: amit csak tudtam megtanultam, megfigyeltem, utánakérdeztem. Ebben a tudásban, informálódásban bízva vágtam ebbe bele, hogy tehetek azért, hogy szülővárosom nagy múltjához hű közlekedést kapjon végre. Bízom abban, hogy vannak még akikkel azonos véleményen vagyok, akik ha érdemleges változást látnának a helyi közlekedésben, azt mondanák, hogy: „jó, megyek busszal, az kényelmesebb – fejezte be László.
Mindenki tud segíteni, várnak minden kérdést, ötletet és véleményt a Redditen és a Facebookon is!
- A Széchenyi tér tehermentesítése. 42%, 86 szavazat86 szavazat 42%86 szavazat - 42% az összes szavazat
- Jegyautomaták bevezetése. 26%, 54 szavazat54 szavazat 26%54 szavazat - 26% az összes szavazat
- Buszsávok kialakítása. 21%, 44 szavazat44 szavazat 21%44 szavazat - 21% az összes szavazat
- A Kiskörút egyirányúságának megszüntetése kizárólag autóbuszok számára. 11%, 22 szavazat22 szavazat 11%22 szavazat - 11% az összes szavazat
Ha van véleménye a téma kapcsán, akkor írjon nekünk a szerkesztoseg@kecsup.hu-ra!