143 645 512 forint – ennyi pénzt égetett el a Megafon március 10. és április 8. között a Meta Ad Library adatai szerint. Ez összesen 206 szponzorált posztra volt elég, aminek nagy része a Magyar Pétert gyalázó videók teszik ki, kisebb részben pedig a közelgő önkormányzati és EP-választások kapcsán a hazai ellenzék és „Brüsszel” támadása. Az utóbbit nagyrészt a második legnagyobb hirdető, a CÖF finanszírozta havi 63 millió forinttal.
Tény, hogy a kegyelmi botrány és Magyar Péter színre lépése alaposan felkavarta a magyar közéletet, ami példátlan módon hosszú időre kivette a Fidesz kezéből a kezdeményezést. A kormány a közbeszéd feletti kontrollt gigantikus kommunikációs hadművelettel próbálja visszaszerezni – eddig felemás sikerrel.
A propaganda pénzügyileg átlátható szelete a facebookos hirdetések, amiről a Meta rendszeresen közzétesz adatokat. Ezekből kiderül, hogy hatalmas mennyiségű pénz folyik el hirdetésekre, amik a kormány üzeneteit sulykolják.
Összehasonlításképp: a 143 millió forintos hirdetési összeg bő tízmillióval több, mint amit a Megafon 2021-ben, az ellenzéki előválasztás idején, öt hét alatt költött. Ennél intenzívebb és drágább kampányt csak a 2022-es választás előtti időszakban tapasztalhattunk, akkor az utolsó négy hétben 266 millió, az az előtti négyben pedig 163 millió volt a megafonos számla.
A 143 millió forint elköltésének első három helyezettje: Bohár Dániel 45 hirdetéssel (34 763 765 Ft), Trombitás Kristóf 27 hirdetéssel (19 640 294 Ft), és Deák Dániel 30 hirdetéssel (18 571 573 Ft). Utolsó helyre érkezett be Rákay Philip szerény 1 hirdetéssel, amire 24 410 forintot költött.
Bohár Dániel már korábban is bukott le manipulációval és hamisítással, de most még ezt is felülmúlta azzal, ahogyan megvágta a Márki-Zay Péterrel folytatott telefonbeszélgetésének felvételét. Márki-Zay is rögzítette a beszélgetést, és a nyilvánosságra hozott vágatlan anyagból kiderül, hogy sok esetben egészen más volt a mondanivalója, mint amit aztán Bohár összevágott belőle. Ennek ellenére a Megafon messze a legtöbb pénzt, egy hónap alatt közel 35 millió forintot az ő posztjainak népszerűsítésébe fektette.
via Telex