Az autó egy nagyszerű találmány, amelyet folyamatosan fejlesztettek az elmúlt évtizedek során. Az egyik legnagyszerűbb innováció annak idején a szervókormány feltalálása volt, amely jelentősen megkönnyítette a sofőrök életét. Ha megfelelő a szervóhatás, akkor sokkal könnyebb végrehajtani egy előzést, egy kikerülő manővert, nem beszélve a kanyarok bevételéről.
Idővel azonban megeshet, hogy a szervóhatás gyengülni kezd, esetleg mindkét irányban megszűnik. A legkellemetlenebb forgatókönyv az, ha mindezt menet közben éljük át. Fontos, hogy ebben az esetben is őrizzük meg a hidegvérünket, hiszen pánikra semmi ok. Kormányozni szervóhatás nélkül is lehet egy autót, csak nehezebb.
Magától nem fog megoldódni a probléma
A csodában nem érdemes bízni, ez nem olyan jellegű meghibásodás, ami magától meg fog javulni egyik pillanatról a másikra. Célszerű minél hamarabb felkeresni egy szakszervizt, például a Szervokormány javítás csapatát, akik tapasztalatuknak köszönhetően tudni fogják, hogy mi a legjobb megoldás a hiba orvoslására.
Ez szokott lenni a probléma forrása
Ha a szervószivattyú kopása elér egy kritikus szintet, akkor drasztikus mértékben gyengülhet a szervóhatás, vagy akár meg is szűnhet mindkét irányban. Persze az is fontos, hogy megfelelő legyen az olajszint, ám ha így is elégtelen vagy gyenge a szervó, akkor szinte biztosan ez áll a meghibásodás hátterében. Akár persze az is lehet, hogy az elszakadt ékszíj a ludas.
Így lehet megelőzni a szervószivattyú meghibásodását
A kormánymű sok esetben nem feltétlenül az elhasználódás következtében megy gajra, hanem a nem megfelelő használat következtében. Rengetegen nincsenek is tisztában azzal, hogy lehet szakszerűtlenül használni egy szervókormányt.
A végállásig kitekert kormánykerék jelentős mértékben megnövekedett terhelést okoz a szervószivattyú számára. Ilyenkor a rendszer nagyon gyorsan képes túlmelegedni, amelynek súlyos következményei lehetnek. Elveszíti a hidraulika folyadék a kenőképességét, így a felületek drasztikusan sérülhetnek.
Röviden és tömören összefoglalva, járó motorral úgy parkolni, hogy a kormánykereket teljesen, végállásig kitekerjük, erősen ellenjavallt. Ezzel ugyanis jelentős mértékben megrövidíthetjük a szervószivattyú élettartamát.
Mielőbb érdemes ajánlatot kérni a javításra
Ha már bekövetkezett a baj, nincs mit tenni, ajánlatot kell kérni egy szakszerviztől, amit a fenti linken keresztül könnyen meg lehet tenni. Kormányműjavítással ugyanis kizárólag szakszervizben foglalkoznak.
Mivel a kormánymű egy biztonságtechnikai berendezés, ezért semmiképp sem szabad házilag megpróbálni megbütykölni, vagy olyasvalakire bízni a dolgot, akinek nincs meg a kellő rutinja a feladat elvégzéséhez. A számlát mindenképp érdemes megőrizni a javításról, mivel a garancia csak ebben az esetben érvényesíthető biztosan.